DHL heeft wat moois gebracht vandaag!

Ik kan het niet laten, ik ben zo ‘over the moon’ met wat DHL heeft gebracht !!! … uit 1962 :



Heel erg mooi! Veel plezier er mee!

Prachtig, veel draagplezier gewenst.

Ruud

das niet verkeerd :wink: …veel plezier ermee

Cosmonaute? Uit 1962? Heeft Breitling die nou gekopieerd of is het andersom? Of is het een Breitling?

Van harte met deze prachtige AOPA Breitling. Ziet er nog heel gaaf uit voor z´n leeftijd…
Hoe is het uurwerk er aan toe?

gr,
Hans Mennink

Hans,

Wat is AOPA?

Groet,

Richard

Hoi Richard

het is een Breitling , type 809 uit 1962 (allereerste jaar dat Breitling met de cosmonaute kwam)
. AOPA = Aircraft Owners and Pilots Association

Rgds
-Rene

Hoi Hans

het uurwerk is als nieuw, loopt perfect en nog geheel op tijd
de witte ‘dingetjes’ in teh foto’s zijn kleine stofdeeltjes achter het glas
het horloge zelf is als nieuw , ik heb er al veen gezien (oude navi’s en cosmo’s)
maar zeer weinig zo mooi en goed bewaard gebleven als deze
ik hoef je ook niet te vertellen hoe zeldzaam deze 'all black’s ’ uit 1962 zijn :slight_smile:

Rgds
-Rene

Een hele mooie aanwinst!

Ziet er erg mooi uit Dracha! Die heeft er al heel wat jaartjes op zitten, maar ziet er nog mooi uit.

Gefeliciteerd, geweldige aanwinst!!!

Dracha Schreef:

ik hoef je ook niet te vertellen hoe zeldzaam deze
’all black’s ’ uit 1962 zijn :slight_smile:

Maar mij wel René!! Vertel :smiley:
Daarmee wil ik zeggen, hoe ben je er aan gekomen, wat voor uurwerk zit er in, het verhaal is vaak net zo mooi als het horloge!

Mooi, Rene! Gefeliciteerd! Mooie aanwinst!

Henrik Schreef:

Dracha Schreef:


ik hoef je ook niet te vertellen hoe zeldzaam
deze
’all black’s ’ uit 1962 zijn :slight_smile:

Maar mij wel René!! Vertel
Daarmee wil ik zeggen, hoe ben je er aan gekomen,
wat voor uurwerk zit er in, het verhaal is vaak
net zo mooi als het horloge!

poeh… gevonden op een vlooienmarkt :slight_smile: (fleabay - ebay) van een verkoper uit duitsland die het horloge 10 - 15 jaar gelden gekregen heeft , maar die niet kon wennen aan de 24 uur wijzerplaat.

Het horloge is toen in een kluis beland (uit het licht ) en er 3 weken geleden uitgekomen . de verkoper had een heel erg onscherp fototje geplaatst , en het serienummer (9556xx) een cosmonaute uit dit jaar is zeer zeldzaam aangezien dit uit het eerste jaar is dat ze gemaakt werden

het uurwerk is een venus 178 , aangepast om 24 uur weer te geven

hier zijn wat links naar meer info over de Breitling Cosmonaute

http://forums.watchuseek.com/showthread.php?t=4034

http://www.watchlife.com/DesktopDefault.aspx?tabid=144

Rgds
-Rene

Wat een geweldige aanwinst. Meer dan 40 jaar oud en er dan nog zo uitzien. Ik zou willen dat ik zo goed geconserveerd was :smiley:
Heel plezier ermee.
groet
Harald

mooi!

Hi Rene,
gefeliciteerd met deze mooie Cosmonaut , die 24 uur dial went inderdaad nooit :slight_smile:
maar het blijft wel een mooie klok.
Scott Carpenter was degene die zo’n Cosmonaut als eerste de ruimte inbracht tijdens het Mercury project in 1962,
dit model zou dus eigenlijk de Breitling Astronaut moeten heten. Scott was toch echt een amerikaan en geen rus :slight_smile:

Het model 903 van Sinn wordt nu helaas niet meer gemaakt met de Lemania handopwinder. Sinn maakte enkele verschillende versies van de Navitimer/Cosmonaute.
Ik heb de 12-uurs variant, en de 24-uurs variant. De 24-uurs variant in mijn collectie heeft de 12 bovenaan staan. Er is ook nog een variant met de 24 bovenaan.

Sprakeloos…wat een beauty…!!!

Geniet ervan