Ik begin met het eindresultaat, of beter gezegd het voorlopige eindresultaat.
Helemaal tevreden ben ik nog niet, ik mis nog wat boutjes en moertjes ofzo.
Het glas komt bij de Ikea vandaan (morgontidig), en is er in 18cm en de 25cm.
Ik zag toen enkel deze, de 25cm, en dit leek te groot maar ben er wel blij mee.
De onderplaat is teak (?) en komt bij de Action vandaan.
Het is niet helemaal vlak, maar hier ga ik niks aan doen.
Ik heb een gat geboord, en aan de onderkant ruimte gemaakt voor een boutje.
Aan de bovenkant zit er een messing moertje aan
Dit heeft meerdere redenen… wanneer ik het verplaats pleurt het niet uit elkaar, het verweerde messing sluit mooi aan bij het hout, en ik heb letterlijk kilo’s van die bende.
Ik wou nog een ronde sleuf maken in het hout waar de rand van de stolp precies in zou passen, maar vind het zo mooier staan…
Mooi project man, zo komen zowel het horloge als de ketting mooi uit. Goed in balans. En ik vind het tof dat je creatief gebruik maakt van oude spullen zonder dat het geheel er als oude rommel uit gaat zien. Echt een fris geheel.
Ik zou zelf denk ik een ronde sleuf wel mooi en fijn vinden, ook omdat de stolp dan steviger staat. Maar hee, dat is natuurlijk een kwestie van smaak, en als je er niet mee gaat rondrennen, dan blijft de stolp natuurlijk prima staan zo.
Misschien is dit iets om uit te proberen. Om een ronde sleuf te maken zonder complexe handelingen.
Met een dremel handstuk en een frees die wordt bevestigd aan een grote passer met een borgschroef moet het zeker kunnen. Dat kan ook worden gemaakt van een stuk lasdraad of ander stevig draad, maak een bevestiging aan de kant waar het handstuk van de dremel in valt en buig het andere gedeelte zodanig dat de juiste maat in het blok past en draai het vervolgens rond totdat de sleuf is gemaakt.