Dial Breitling Antares Automatic 81970

Aan de Breitling experts. Ik heb een Breitling Antares automatic op het oog. In tegenstelling tot veel andere Breitling modellen heeft de Antares voor mij iets klassieks, straalt een bepaalde rust uit. Spreekt me gewoon enorm aan en daar gaat het om. Nu heb ik alleen een vraag over de dial. Ik zie modellen met het getal 1884 onder “Breitling” en ik zie ze zonder. Klopt dat? Zo ook bij degene die ik op het oog heb. (Externe foto’s zijn helaas niet toegestaan). Wellicht ligt dit aan het jaar dat het horloge gemaakt is maar vandaar even de vraag.

Als je ze vanaf de oorspronkelijke bron linkt wel.

PS Ik heb helaas niet het antwoord voor je, sorry.

Dus een screen print is niet toegestaan…

Maar een link van eBay wel…?

Geen idee. Maar met bronvermelding vast wel. :wink:

(Bron: Beide foto’s afkomstig van Chrono24)

PS Bij de ‘1884’ versie staat ook “Antares” op de wijzerplaat. Althans, op bovenstaande afbeelding.

1 like

Die ik op het oog heb is inderdaad zoals de bovenste. Niet echt twijfel over de echtheid, meer over een eventuele redial

Vooruit dan, komt van Ebay…

1 like

Ik weet niet of het helpt maar deze heeft het wel staan.

1 like

Thanks, deze heeft ook het Antares weer op de plaat. Gezien de eerste reactie lijkt het of er 2 versies zijn. Bij de ene staat het 1884 er wel bij en tevens Antares op de plaat. Bij de andere niet. Mijn vraag is nu alleen of dit een “officiële” plaat is…

Verder geen Breitling experts die iets over deze twee dials kwijt willen?

@ReneJK en/of @Bernard zouden jullie hier eens naar willen kijken?

2 likes

Ik heb thuis een boek met wat modellen erin, zal dat ook nog eens openslaan.

Breitling was niet altijd even consequent met 1884 volgens mij.

Het horloge ziet er zo origineel uit.
Mooie rouleaux-band, die dragen erg comfortabel.

EDIT: verguldsel op de rider-tab schroef op 9 uur lijkt door te slijten. De gouden riders lijken ook wel een beetje gepolijst.

Check ook of het glas goed is, of dat de antireflectieve coating beschadigd is. Glaasjes zijn bij dit soort merken vaak erg prijzig (en verplicht bij een beurt bij Breitling zelf meen ik).

2 likes

Gokje: zijn de 81970 modellen niet zonder de 1884 opdruk en de latere A10047 + B10048 met deze toevoeging?

1 like

Dat het verguldsel een beetje doorslijt, is dat een beertje standaard voor een horloge van deze leeftijd? Denk dat hij eind jaren 80, begin 90 is dus minimaal 25 jaar? De overzichtelijkheid en de cleane, rustige look van dit model spreekt me erg aan. Anders dan de doorgaans wat drukkere wijzerplaten van Breitling.

1 like

Ja, dat is niet bijzonder.
Wel een argument bij onderhandelen natuurlijk :wink:

1 like

Denk dat de prijs van 750 euro al redelijk billijk is maar heb uiteraard nog wel een poging gewaagd.

Bedankt!

1 like

Dank je wel.

2 likes

Beide wijzerplaat variaties kunnen, niks om je zorgen over te maken.

2 likes

Rouleaux band? Dat is toch die op het andere plaatje, de metalen? Degene waar het om gaat is die met leren band. Donkerblauw

1 like