Dial Cartier moonphase

Goedenavond forumleden,

Ik vind dit model wel wat hebben maar de zijkanten van de dial vertonen, lijkt wel, schade / zwartigheid.

Is dit iets ergs?

1 like

Is dat niet gewoon de schaduw?

2 likes

Sommige noemen het patina aangezien dit geen gloednieuw model is en al tientallen jaren bestaat. Ontstaat door zonlicht en vocht.

1 like

Heb het vanuit meerdere hoeken bekeken, maar nee, het zit op/in de dial.

Ja ja, dank voor de reactie. Dan skip ik dit model.

1 like

Jammer, wel een mooi model inderdaad.

1 like

Nja er zullen vast mooiere exemplaren zijn die bv veel in een kluis hebben gezeten. Als ze gedragen zijn hebben ze over het algemeen dit soort patina.

1 like

Jaja, goed om te weten. Ach dan kijk ik rustig verder. Het heeft gelukkig geen prioriteit.

1 like

Wel een mooi model btw. :+1:t3:

1 like

Nee, is een natuurlijke veroudering en komt bij zeer veel Cartier wijzerplaten, in deze kleur, voor. Kast ziet er mooi en strak uit dus niet afgedragen.

Optie zou een nieuwe wijzerplaat zijn, kost € 262,- + herstellen WD + montage. Dus als u dit stoort dan kan voor zo’n € 475,- het een fris horloge worden. Kan dit eventueel voor u uitvoeren.

5 likes

Kijk is aan, dank voor de info. Mocht het in de nabije toekomst nodig zijn laat ik het u weten. Cheers.

1 like

Deze platen zijn verzilverd, dat is het punt. Worden altijd iets donkerder na verloop van tijd. Hier ook al enkele exemplaren onder het mes gehad. Ik heb echter geen toegang tot originele platen, dus die weer terug zoals ingeleverd. :slight_smile: Exemplaar op de foto is nog behoorlijk toonbaar IMO.

2 likes

sponsje Hagerty misschien?