Dial check Rolex DJ

Wie, o wie geeft mij het doorslaggevende antwoord?

Onderstaande diamond MOP (mother of pearl) wijzerplaat zit in een Datejust 116200 waar ik mn oog op heb laten vallen. Nu las ik ergens anders op het forum dat een diamond dial door rolex niet wordt geleverd in een 116200 referentie. Is de wijzerplaat verder wel origineel?

Nee.

4 likes

De typografie is slordig.

Als je een voorbeeld wil van een goede rolex dj:

:joy::joy::joy::joy:

Kijk even naar de printkwaliteit van de tekst en stel jezelf de vraag of dit de kwaliteit is die je van een 5k+ horloge zou mogen verwachten.

2 likes

Ze hadden op zijn minst de inkt bij kunnen vullen…

2 likes

Ziet er niet best uit, de tekst.

Datumschijf zit ook niet lekker in z’n vel…

Mag ik 3 keer raden?

Poging 1: Exclusive chrono?

3 likes

Ja.
Haha nee grapje, nee

Zoals de medeforummers zeggen: fake. De afstand tussen de diamanten klopt ook niet.

Ah. Maar dan heb je wel het 2020 model :ok_hand:

2 likes

from Imgflip Meme Generator

Stevie Wonder is dus niet blind :yum:

2 likes

Tot dusver dank voor de reacties. Wat betreft dit specifieke horloge lijkt me het oordeel duidelijk. Enige tijd geleden hier al wat goede tips gekregen n.a.v. een andere vraag.

Tjeerd slaat de spijker misschien wel op z’n kop wat betreft de reden dat ik deze vraag stel.

Als ik afbeeldingen van ‘normale’ wijzerplaten vergelijk met stone of pearl platen valt mij op dat de bedrukking over het algemeen minder scherp is. Ook als de afbeelding afkomstig is van een dealer waar hier wordt bevestigd dat deze te vertrouwen is.
Misschien iets te maken met het productieproces of het feit dat de wijzerplaat wat poreuzer is? Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?

1 like

Daar zijn de meningen over verdeeld.