Iemand ervaring met zulke zaken? Ik heb de wijzer laten vervangen en merk nu dat de wijzerplaat strepen heeft… kan vanalles zijn geen idee en de persoon die dat vervangen heeft, ook niet. Wat denken jullie? Met alcohol weg te krijgen of wat anders?
Is mij nog nooit gelukt in het leven. Wel vaak geprobeerd.
Lijkt me dat de persoon, die dat vervangen heeft, de schuldige is? Of was het er al eerder. En op de laatste foto lijkt het een draadje of iets dergelijks te zijn? Als het er voorheen niet was, terug gaan naar die man, en herstelling eisen.
Ja er voor was dit er idd niet… hij wilt het proberen met gedestileerd water of alcohol. Maar ik wil het ook niet verder opfokken, vandaar deze topic om te zien wat men hier zoal adviseert?
Het is een vrij moderne plaat die wat meer kan hebben. Ik heb het zelf met een eigen horloge ook gehad (ook een Seiko) en toen met een zachte rubber tip redelijk goed weggekregen. Rodico zou ook wel kunnen helpen
Is ene van jaren 90, dus kan wel denk je? Gewoon met rubber en niet gedestileerd water of alcohol?
Naar ‘technische verhandelingen’ verplaatst, met mogelijk meer kans op een zinnig antwoord… ![]()
Auw.
… ik zou me in jouw geval ook aangesproken voelen. ![]()
Hoewel ik trouwens ook niet vies ben van alcohol zou ik in dit geval iets anders gebruiken. Mijn eerste gedachten gaan naar een wattenstaafje met idd. gedestilleerd water of zoiets, als het oppervlakkige vervuiling is. Met alcohol loop je volgens mij het risico dat ook de print op de wijzerplaat gaat ‘oplossen’. Maar goed, ik heb er verder geen verstand van dus mijn antwoord is niet per se “zinnig”.
Stap 1 is altijd Rodico, dan een wattenstaafje met spuug en dan pas invasieve zaken als alcohol.
Maar helaas is er altijd 75% kans dat je het verkloot en 25% kans dat het er beter op wordt.
Een beetje spuug op een wattenstaafje doet vaak wonderen idd!
Ik heb één keer geprobeerd een wijzerplaat, vintage weliswaar, schoon te maken met alcohol en die kon meteen de afvalbak in. Met het vuil verdween ook de opdruk.
Bedankt heren voor jullie tips. Ik heb ze allemaal verzameld en zojuist ook het horloge bij de persoon in kwestie binnengebracht. Gezegd dat em alcohol moet vermijden😅 zullen zien… Zaterdag heb ik het terug, zal hier het resultaat posten. Keep u posted en fingers crossed. We weten allebei hoeveel pijn zoiets kan doen, hehe
Wat denken wij, is er een manier om het overige weg te krijgen?
Het is er niet beter op geworden hè, ik zie nu allemaal gele strepen op de wijzerplaat … ![]()
Oké, zonder gekheid … ![]()
Ik zou er verder niks meer aan doen. Lijkt me prima zoals het nu is. Met verder ‘schrobben’ loopt je de kans dat de opdruk eraan gaat of dat er vlekken ontstaan. Dan is het helemaal niet meer te redden. Vermoed dat als het glas weer geplaatst is en je het aan een willekeurige voorbijganger vraagt, niemand iets ziet. Lekker gaan dragen!
Deze partij doet erg mooie dingen op dit gebied. Relume en restoratie van dials. Mss een beetje overkill voor een paar streepjes though?
hahaahha ging bijna op uw eerste comment reageren.
Ja als de voorbijganger dit ziet idd niet…
Heb het nog niet terug, dus weet niet, maar dus gewoon zo laten dan best en tegen hem zeggen om deze terug te plaatsen?