Dial onder plexiglas schoonmaken

Hallo,

Ik heb een hele tijd terug 1 van mijn horloges naar WV gebracht. Maar zag bij thuis komst dat een aantal stofjes onder het plexiglas zaten.

Hoe kan ik dit het beste zelf schoonmaken. Dus, hoe moet ik het glaasje verwijderen? Ik neem aan dat ik gewoon zo’n knijp pompje kan gebruiken om de dial met lucht schoon te maken.

Groet,

Kasper

1 like

Het gaat om dit horloge

1 like

Teruggaan naar de horlogemaker.
Niet zelf klooien.

1 like

W&V is voor mij niet echt om de hoek. Is weer een dag besteding om daarheen te gaan.

Dan even iemand in de buurt zoeken die het kan doen denk ik.

Is het verwijderen van plexiglas moeilijk?

Geen idee maar volgens mij wordt dat allemaal via de achterkant erin geperst. Dus moet hij open en alles eruit. Maar dat is wat ik denk en of het zo is kan een ander wellicht vertellen.

Misschien kan 1 van de horlogemakers alhier het vertellen.

Jazeker. Zonder de juiste spullen is het niet te doen. Je kan proberen om het uurwerk zelf eruit te halen en het dan schoon te maken maar aangezien je dit vraag stelt, gok ik erop dat je daar weinig ervaring/kennis van hebt. Dus ik raad je aan, zeker niet zelf te gaan doen.

Waar woon je? Misschien kan 1 van onze HF lokale modders je helpen.

Over het algemeen gaat het uurwerk aan de achterzijde eruit, en kun je het glas alleen demonteren als het uurwerk eruit is. Voor het verwijderen van stofjes haal je dus niet het glas eraf, maar het uurwerk eruit.

Het lijkt mij een kunststof glas met spanring. Die kun je er beter niet met een ‘Vigor’ afnemen.
Het gemakkelijkst is het om het uurwerk er even uit te nemen.

Kasper woont in IJmuiden. Hopelijk is er iemand van dit Forum die je kan helpen. Succes

1 like

@Chillekasper Als je in IJmuiden woont, dan mag je wel even langs mij komen. Ik woon ook in IJmuiden en kan je wel hiermee helpen :slight_smile:

6 likes

Is terugsturen niet mogelijk in overleg met de reparateur?

Een afstand van nog geen 30 km, waar doet Kasper moeilijk over!!! Terug gaan naar diegene die het gerepareerd heeft is de juiste oplossing en zeker als er naderhand iets anders zou zijn dan kan garantie een issue worden.

2 likes

Ik heb al een bericht gestuurd naar Kasper. We wonen in hetzelfde stad en ik kan dit ook voor hem in orde maken.

Komt goed jongens :slight_smile:

11 likes

Ja en nee. Met OV is het toch snel (anderhalf) uur reizen en dat dan weer heen en terug. Daarnaast heb ik een privé leven dat ik niet altijd kan doen wat ik zelf wil. Daarvoor is het vaak genoeg te hectisch.

1 like

Ja, je woont om de hoek haast. Kan het lopend doen als ik wil.

2 likes

Mooi gebaar :+1:t3:

Zo, het is opgelost. Fijne gesprek gehad over horloges en hele mooie invictas gezien van Kasper! Invicta is echt een mooi merk!

6 likes

:+1::+1::+1::+1: