Volgend jaar worden ik en een maat van me 40. Ik zit te denken om als cadeautje een simpele seiko 5 te modden en een kleine tekst op de dial te zetten. Hij is geen horlogeman, het is meer een symbolisch dingetje.
Heeft iemand wel eens een dial beschreven? Speciaal gereedschap voor nodig of gewoon een hele fijne fineliner? Of beter ergens laten drukken? Is dat mogelijk?
Andere optie is iets in de case te (laten) graveren. Is daarvoor genoeg ruimte bij een doorkijkcaseback?
Tips, ervaringen en links zijn welkom! @HanDaVinci?
Dank voor de snelle reacties op deze pakjesavond
Hmm, een subtiel tekstje op een dial zal idd lastig worden om zo uit de hand te maken. En druk één unieke druk lijkt me ook niet economisch verantwoord.
Laten graveren op de rotor lijkt me idd t leukst, ook her minste kans op het verknallen van het horloge
Veel juweliers die gedenksieraden maken kunnen bestaande horloges aanpassen. Denk hierbij aan vingerafdrukken, teksten e.d. Dit kan op de dial op het deksel en soms op de rotor
Op het glas lijkt me niet zo mooi. En ik vind het een leuker idee dat ik de rotor eruit mag halen, laten graveren en weer terug mag plaatsen dan een kant en klaar horloge wegbrengen en weer ophalen.
Modvirus?
Ja. …ik heb een tampon drukmachine. .maar. .die is nog niet klaar
Wat wel kan: een laser gravure aan laten brengen.
Dat kan op de kast of het achterdeksel maar sommige bedrijven kunnen ook de wijzerplaat graveren door het glas heen.
Het focus punt van de laser valt dan op de wijzerplaat, waardoor het glas niet wordt aangetast.
Informeer wel vantevoren. .niet elke laser graveur kan het, en niet elke graveur is even goed in z’n vak.
Voor de gravure op de P1lot One hebben We 5 bedrijven een test laten doen. …en er es er slechts 1 die aan onze eisen kon voldoen