Dial voor Omega Geneve

Mensen,

Al een tijdje ben ik in het gelukkig bezit van dit horloge uit 1971

Ik vindt ze heel fraai, ze loopt als een zonnetje en ik ben er heel zuinig mee.
Ik heb er trouwens een rood bandje aan momenteel. Heel gaaf, witte dial, klassieke klok en dan zo’n flashy rood kroko bandje :slight_smile:
Het is alleen jammer dat de dial een beetje beschadigd is bij de 4:30 en de 10:30.
Ik zoek stad en land af voor een nieuwe dial. Er is van alles te vinden bijvoorbeeld bij watchco en ofrei, alleen nooit iets voor de case en movement die in mijn klokje zitten.
Weet iemand misschien of van welke cases of movemnents de dials ook passen op deze Geneve ?
Casenummer is 166098 en movement is 1480.
Of is er iets van een conversietabel of zo ?

Bedankt alvast voor de info

Bas

Kijk ook eens op E-bay Duitsland bij de categorie Uhrmacher und Juwelierbedarf.

Arjay

Is de huidige plaat eens opnieuw opgemaakt? Want het ziet er allemaal een beetje “vreemd” uit. Ik wil niet zeggen dat dit een imitatie is maar op een of andere manier krijg ik een slechte “vibe”…
Maar je vraag, je zou de plaat ook opnieuw kunnen laten opmaken. Dan hou je iig de indexen en het logo, de plaat is weer mooi, nieuwe opdruk en klaar. Vraag me niet waar dat kan maar Google weet vast we het antwoord.

Ze ziet er raar uit omdat het woord Geneve een beetje krom staat.
De binnenkant ziet er echt genoeg uit, en de horlogier die een servicebeurt heeft gegeven heefter ook niets van gezegt. Zal wel goed zitten denk ik dan.
Ik weet niet of de plaat opnieuw opmaken helpt. Er zit een beetje een deukje in. Net of iemand ze heeftgeprobeert af te nemen zonder de schroefjes los te draaien.
De plaat opnieuw laten opmaken… KLinkt duur. waar kan ik daarvoor terecht ?
En niemand weetof er ook een plaat van een ander kaliber opkan ?

Dag Bas ,

Mocht je de wijzerplaat op willen laten maken kijk dan eens op www.faustoperelli.com bedrijf zit in Rome en er werkt een nederlander (Bruno Troosters) site is ook in het nederlands.
Weet alleen niet helemaal zeker of ze ook rechtstreeks aan particulieren leveren maar je kunt het altijd vragen.
Succes !

Gr Jasper

Beste forumleden,

Lezen jullie niet het horlogeblad “Watching” ?

In dit blad hebben ze jaren lang het item "De Facelift"gehad. Het opmaken van de wijzerplaat werd altijd gedaan door de fa. Causemann in het duitse Frechen.

Groeten

Hoi !!

Na heel lang zoeken eindelijk een bakje schroot weten te kopen met daarbij de door mij felbegeerde dial voor een 1480 caliber !
Het is een hele mooie zwart-metallic wijzerplaat die in het licht een beetje bruinig is.
Het zwarte van de wijzertjes heb ik verwijderd en wit gemaakt zodat ze beter bij de indexen passen. Het lumen heb ik laten zitten omdat dat bij de dial en de wijzers nu net zo verkleurd is.
Ik vindt het een heel mooi en bijzonder horloge geworden.

Bas

Alma findings maakt ook wijzerplaten op.

Die ziet er weer prachtig uit. Blijft de secondenwijzer zwart?

Groeten, Tom Vreeken.

Ik denk het wel ja. Of ik moet nog eens ergens een gepolijste wijzer vinden. Wit hoort er niet op en lijkt me ook niet mooi.

Ik dacht eerst zelf ook dat die secondenwijzer anders moest. Maar als je het horloge in het echt ziet, zal je zien dat de zwarte secondenwijzer juist heel mooi afsteekt tegen het van meer bruin-grijze van de wijzerplaat.

Bas