Dialstatic's Grote Twijfeltopic

Ik vind het wel leuk, alle twijfels van een lid verzameld in één topic. Kan je nog eens teruglezen wat er werkte en wat niet.

Over die flieger: ik houd niet zo van grote horloges maar piloot-wijzerplaten komen heel mooi uit op wat groter formaat. Moet niet te gek worden, maar dat is 42 mm in dit geval echt niet. Alleen, en daarom post ipv stem ik, een bund-band zou ik toch heroverwegen. Die ogen eigenlijk vrijwel altijd ‘too much’ - behalve op periode-correcte WO II kostuums dan :innocent:

Uiteraard slechts mijn mening, misschien kom jij er toch wel goed mee weg. En over banden gesproken (als je nog over de eterna peinst, tenminste): ik ben het bijna helemaal eens met @vouwfietser. Dat sportieve van de Kontiki zou wel eens heel mooi tot zijn recht kunnen komen op perlon ipv canvas, denk ik. Ook comfortabel in de zomer, sjieker dan nato, mooie textuur. Voor een voorbeeldje gegoogled en op ditzelfde forum een oude Eterna op tevens oud blauw perlon gevonden :slight_smile:

1 like

Bedankt voor je bijdrage! Ik begrijp wat je bedoelt mbt de bund strap. Ik zal die ook zeker niet standaard uit de kast halen. Voor af en toe vind ik het wel kunnen :wink:

Dat perlon staat inderdaad niet verkeerd op de KonTiki’s van Jeroen. Wel verwacht ik dat het misschien wat licht is voor het horloge. Een 37mm 18k kast tijd wel aan qua gewicht. Maar wie weet, ik zal het eens proberen!

OK, het lijkt toch duidelijk naar 42mm te gaan. In dat geval kan ik ook nog een type B (beobachtungs) wijzerplaat overwegen met seconden / minuten op de buitenring en uren op de binnenring. Allebei historisch correct. Wat vinden jullie mooier?