Diameter? 2010 kleiner?

ik heb ze van 34 t/m 45 mm…
de oudjes waren vaak niet groter! Ik vind het niet erg dat het allemaal weer wat kleiner wordt. Vaak ligt het inderdaad aan het model van de kast, bandaanzet en de dikte van de bezel niet te vergeten. Eigenlijk vind ik 42mm wel het maximum voor mijn pols.

Groet,
Arno.

35 mm t/m 42 mm vind ik kunnen.

Het ligt aan de bezel, dikte enz. Ik heb een 35 mm horloge van Baume & Mercier, ultrathin, dat lijkt een paar mm groter door de zeer smalle bezel.

Mijn absolute maximum is 42 mm (SMP).
Idealiter 36 mm tot en met 38 mm.

Bij vormhorloges (rechthoekig bijv.) is het uiteraard een compleet ander verhaal.

Het mooist vind ik ze tussen de 39mm en 42mm. Het maakt vind ik wel een groot verschil hoe groot het glasoppervlak is; zo kan een 39mm zonder draaibare bezel groter lijken dan een 42mm mét.

Groetjes,
Joep

Zeemeester Schreef:

Na een boel horloge te hebben gekocht/verkocht
gaat mijn voorkeur uit naar 36/40mm. De Speedy is
de enige uitzondering voor mij

36mm DJ, zo mooi

gr,

vncnt

Zo zie je maar weer dat het toch ook erg afhankelijk is van de pols waar hij om moet. Bij mij zou dit net een stuiver op mijn pols lijken.

Eén zwaluw maakt nog geen zomer :wink: Laten we zien of dit een trend gaat worden. Voorlopig worden ze bij veel merken alleen maar groter.

Grootste in mijn collectie (42,5 mm):

kleinste (33 mm):

Ideaal vind ik 39/40 mm.

40mm +/- 2 mm. en liefst zo dun mogelijk (max. 15mm.)
Dus ik ben blij dat de trend naar steeds groter op zijn retour is; ik heb die “sjoelschijven” voor de pols nooit iets gevonden. :stuck_out_tongue:

Ik denk dat ik ook maar vast ga sparen, want als die trend weer op z’n retour is dan zal er veel moois binnen mijn pols bereik komen. Voor mij is 40-41 mm echt de limiet. Ideaal is 39 mm, maar ik vind de uitstraling ook belangrijk d.w.z. een chrono mag groter zijn als een dress-watch en een duiker ook vanwege de stoere uitstraling.

Ik heb ze het liefst tussen 50 en 52 mm.
mijn linkerpols is 21,3 cm. dus die verhouding zit wel goed.

Alles groter dan 42mm vind ik -om direct op de pols te dragen- belachelijk.

Op dit moment heb ik twee horloges van 42mm en de rest is kleiner. Draagbaar vind ik tot 36mm, maar dat is wel afhankelijk van het ontwerp. Het ene horloge lijkt op de pols groter dan het andere… In mijn verzameling zit zelfs een horloge van 32mm, maar deze heb ik puur voor de verzameling…

Het comfortabelste en mooiste vind ik 38/39mm.

Jürgen Schreef:

Zeemeester Schreef:


Na een boel horloge te hebben gekocht/verkocht
gaat mijn voorkeur uit naar 36/40mm. De Speedy
is
de enige uitzondering voor mij

36mm DJ, zo mooi
http://i219.photobucket.com/albums/cc135/zeemeeste
r/DSC03405.jpg

gr,

vncnt

Zo zie je maar weer dat het toch ook erg
afhankelijk is van de pols waar hij om moet. Bij
mij zou dit net een stuiver op mijn pols lijken.

Als je dichtbij komt met een groothoek lijkt alles enorm :wink:

Het hangt natuurlijk af van de polsmaat, als ik iets draag van 38 mm staat dit echt raar.

Het lijkt mij meer dat jij het raar vind, omdat je aan grotere horloges gewend bent.

Tot x aantal jaar geleden was 38mm of 39mm heel erg groot…

Ja dat zou ook kunnen natuurlijk, maar ik vind het ook mooi, ze mogen gezien worden:D:~

Quinny Schreef:

Tot x aantal jaar geleden was 38mm of 39mm heel
erg groot…

@ Quinny; +1
Daarom vind ik het zo jammer dat de mooiste Vintage horloges vaak slechts 36mm. zijn en soms nog kleiner. Aan de andere kant weerhoud me het ervan om ze te snel te kopen. :wink:

40>, maar lugs moeten niet over de breedte van mijn pols gaan staan.

Welke diameter bedoel je of is de vraag beperkt tot ronde modellen? (:smiley:

Ik denk dat 40-42mm een veilige keuze is die “tijdloos” is en (veel) kleiner of (veel) groter trendgevoelig(er) is.

Persoonlijk vind ik dat horloges minstens 40mm moeten zijn en 46mm niet te groot
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,183545,183545#msg-183545
is. :wink: