Diameter? 2010 kleiner?

Volgens horloge.info http://www.horloge.info/nieuws/Een-nieuw-kleintje-van-Sinn-de-U-200-uit-Duits-U-Boot-staal/549 zal de diameter weer kleiner worden. Nu is voor mij 45 mm ongeveer wel de max, maar kleiner dan 37 mm is wel klein.

Ik ben erg blij met 42, 43 mm. Mijn MeisterSinger’s en Gevril zijn 43mm. Mijn Pequignet is 40mm.

Wat is jullie meest gelieve maat en wat vinden jullie van deze trend??

Minimum voor mij is zo’n 37 mm. Maximum rond 43mm.

De juiste verhoudingen (dikte/diameter) en de bandaanzet zijn ook belangrijk voor het draagcomfort: een 43mm kast met mooi afhangende bandaanzet ligt mooi “om” de pols terwijl een 42 mm kast die 2 mm dikker is en een rechte bandaanzet heeft ineens veel groter lijkt en misschien meer “op” de pols ligt…

Groet
Mark

Ja het is wat met die mode trends nu kleiner over 10/15 jaar worden ze weer groter…:wink:

Minimaal 44mm (Panerai)
Ideaal 47mm (Zeno, Steinhart)
Eventueel 49mm (Omega Railmaster, Breitling S-A)

Overigens alles met stalen kast en zwarte wijzerplaat.

Mijn beste,

Een horloge mag voor mij in omvang niet kleiner zijn dan 35mm en beslist niet groter dan 45mm.
Dus de ideale maat is gelegen bij horloges van zo’n 40 mm.
De vintages zitten daar dan onder en een moderne chronograaf zit daar met zijn maatvoering weer wat boven.
En wat de trend is, ach daar maak ik mij niet zo druk om.
Immers:
“Kies je eigen weg, kies je eigen spel en geniet van elk moment”!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Tja… IWC gaat groter en Panerai komt meer met kleinere modellen. Ik denk dat de trend in deze nog niet bestaat. Het zal wat kleiner worden, maar op welke termijn???

Ik ben persoonlijk van de 39-42 mm, al is mijn nieuwste aanwinst in aantocht 43 mm. Aangezien deze een bezel heeft en niet heel dik is zal hij optisch kleiner lijken dan mijn 42,2 mm Seamaster Aqua Terra zonder bezel.

Ideaal voor mij is 36 tot 43 millimeter. Het licht ook zeer aan het uiterlijk van het horloge en de dikte van de kast, maar dat is logisch.

Afhankelijk van het horloge minimaal 40mm (maar dan moet er geen bezel op zitten) tot maximaal 49mm. Het liefst draag ik 44mm, waardoor ik eigenlijk veel te veel Unitas uurwerken in mijn collectie heb.

De trend blijft als je het mij vraagt groot. Zolang ze in Azië daar nog niet ‘klaar’ met deze grote horloges zijn, is het hier ook nog niet voorbij. Het is echt geen gezicht al die oversized AP’s, Breitlings, Panerai’s, etc om die kleine polsjes van de Aziaten.

Dat is mooi dan kan ik deze weer eens wat meer dragen. :smiley:

Maar zonder gekheid. Ik draag gewoon wat ik wil en wat ik mooi vind.

Dat is bij mij erg uiteenlopend. Ik heb in het verleden meerdere horloges rond de 34-35mm gehad. Maar de grootste was ooit 56mm. Dat is too much vind ik. Tussen 35mm en 52mm vind ik prima, als het horloge maar aanspreekt. Favoriete maat (qua comfort en uitstraling) is 40mm.

Groter dan wat er nu in de mode is kan ik me ook niet echt voorstellen. Sommigen zie ik met halve wandklokken lopen. Wat kleiner is voor mijn polsen wel gewenst.:slight_smile:

Edit: typo’s

Tja, ik sta door nooit zo bij stil.
Draag gewoon waar ik zin in heb.
Het meeste wat ik heb (en draag) zit zo tussen de 36 en de 42 in.
Al geef ik toe: een van mijn ouwetjes is met 26mm kastbreedte (zonder kroon) wel heel erg petieterig.

Ik heb van alles van 34mm t/m 47mm.
Op het moment heb ik een 36mm om, ondanks dat ik er elke keer met plezier naar kijk, had ik hem liever 3-4mm groter gehad, daqn was hij perfect geweest, voor mijn pols.

Groeten,

Martin

Naarmate de diameter kleiner wordt, merk ik dat mijn ogen slechter worden. Heel vreemd

Mies.

Voor mij is dat ook van plm. 38 t/m 41 mm.
Maar als je naar de klassiekers kijkt waren deze meestal klein en dus
niet groter dan 38 mm. Eigenlijk waren de meeste eerder 35 of 36 mm.
Dus v.w.b. de nieuwe trend, ik ben het er mee eens, weer naar normale afmetingen.
Die grote klokken van 47 mm.en groter, waren al geen lang leven toegeschreven.
Dit was een pure modetrend. En de vraag neemt zienderogen af.
Jammer voor de forsere polsen onder ons.

Na een boel horloge te hebben gekocht/verkocht gaat mijn voorkeur uit naar 36/40mm. De Speedy is de enige uitzondering voor mij

36mm DJ, zo mooi

gr,

vncnt

Ik kan me vinden in de opmerking van MarkV, gezien de omvang (15\16cm ongeveer)van mijn polsen zou ik me tot max 40mm moeten beperken,maar nogmaals de afstand van lug-lug is voor mij doorslaggevend, niet de diameter,ik was dan ook aangenaam verrast vanmorgen dit artikel te lezen.

http://www.horloge.info/nieuws/Een-nieuw-kleintje-van-Sinn-de-U-200-uit-Duits-U-Boot-staal/549

Sinds ik ooit mijn Sinnen had gezet op een U1 maar die te groot bleek lijkt dit een mooi alternatief, helaas wel een stuk duurder. Vandaag bij S&C Utrecht een Breiling Colt GMT gezien met zwarte plaat, ook een beschaaft formaat, helaas was de prijs niet zichtbaar.

Tussen de 38 en de 44mm is het perfect!
Natuurlijk geheel afhankelijk van het horloge.

voor mij is het zo tussen de 37 en 40,5 a 41 mm.
Dat is dan puur de kastvorm zonder kroon
Groeten
Marijn

Niet kleiner dan 40 mm.
Mijn voorkeur gaat uit tussen 42 en 48 mm