ik heb weer een brainfart gekregen (bastaard maken van twee verschillende modellen), maar om vooraf te bepalen of dat überhaupt gaat lukken ben ik op zoek naar de diameter van het glas van een Citizen NY0040 duikhorloge. Wie kan mij helpen?
het gaat om het glas van dit model klokje:
Alvast bedankt voor het meedenken!
Niemand die even een cm over het glas heen kan leggen?
Natuurlijk wel Max, maar je hebt niet veel aan deze maat van 30 mm.
Ik kan namelijk niet zien of het glas onder de draaibezel nog doorloopt.
Groet, Chris.
Super bedankt! (ik weet dat het glas onder de bezel niet doorloopt)
En ik heb meteen antwoord op mijn vraag: zou het binnenwerk (en dan voornamelijk de wijzerplaat) van bovenstaand klokje in een NY0054 passen? Neen dus. De NY0054 heeft een glasdiameter van 28mm en de chapter ring is dus iets kleiner dan van een NY0054.
Was al een beetje mijn vrees, omdat bij de NY0054 er geen ruimte naast het datumvenster meer is voor de 3-uur marker. Scheelt net een mm ongeveer.
Stap twee, Max gaat op zoek naar een setje wijzers van een NY0040. >X
Goh jammer
Ik had hetzelfde idee, beide horloges zijn erg mooi, kan niet kiezen hahahah
Mooie foto’s trouwens, maar als ik het zo zie wordt het de NY0054 (04LB)
Maar welke band zit hierop?
Geen idee, die op die foto is niet origineel, maar wel een stuk mooier! Ik heb zelf een haaienhuidje:
Oeps, en zelfs bij Cousins verkopen ze deze niet los…
Wie weet waar ik als partikulier nog meer originele Citizen onderdelen kan krijgen?
Nee, helaas niet.
Een adresje, waar ik vaak spullen bestel, heeft af en toe Citizen aftermarket onderdelen.
Het aanbod wisseld vaak, dus je moet af en toe kijken of er wat bij zit.
http://cgi.ebay.nl/HANDS-Set-made-for-CITIZEN-DIVER-8200-Automatic-New_W0QQitemZ360208999060QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item53de212294
Ja die ken ik (ook al eens spullen gekocht). Ik hou hem in de gaten.