Diameter kopen zonder passen

Hier voorkeur om horloges te passen. Zoals andere users aangeven, gaat het vaak om het geheel van diameter, soort horloge, lugs, band, kleur, dikte/hoogte en wijzerplaat

Ik snap dat argument nooit, terwijl ik het toch best vaak voorbij zie komen op dit soort forums.

Als je ogen zo slecht zijn dat je een 44mm horloge met grote pijlwijzers nodig hebt om de tijd af te kunnen lezen zou je wat mij betreft ook al drie keer na moeten denken voordat je in een auto klimt of een keukenmes ter hand neemt
 Ga naar een opticien en regel dat, zou ik zeggen.

Koop een bril.

Ik zal je samenvatting maar met een korrel zout nemen. Mijn lezing is dit met een 18,5cm pols:

• L2L sowieso nooit boven de 48.
  • Dressy 35-37mm
  • Duikhorloge of chronograaf 36-39mm
  • Dressy nooit boven de 11 inclusief boxed saffier, 10 voor plat saffier.
  • Duikers nooit boven de 12,5mm, liever dunner.
  • Panerai mag als statement piece een Radiomir van 44mm max zijn.

Een L2L van 57mm en een diameter van 46 slaan wat mij betreft als een tang op een varken. Dan heb je invicta circus om.

3 likes

17cm pols.
Geen (zwarte) duikers, saai.
8 Horloges in bezit, de meeste 36mm, 1 van 39mm, dat is de max.
1 Erfstuk van 33mm.
Meer vind ik niet staan bij mijn pols, behalve evt een G-Shock.

Ik hou wel van grote horloges op mij 20 cm pols minimaal 44 mm
Maar het is nu een trnd dat we allemaal kleine horloges moeten.
Was eerder zo groot mogelijk.
Mode ?
Of hebben we teveel computer polsjes en zijn er minder hand werkers.

1 like

Omtrek is maar voor een deel bepalend of een horloge mooi draagt imo. Oppervlak van de pols en of je een ronde of vlakke pols hebt speelt vaak een veel grotere rol. Daarnaast je postuur in zijn geheel, lengte van je onderarm en of je flinke klauwen hebt of niet.

En vergeet niet dat veel wristshots gemaakt worden met de standaard instellingen van de camera of juist te dicht op het object wat een vertekend beeld geeft van hoe een horloge draagt.

4 likes

Dit laat inderdaad mooi zien hoe vertekend een wrist shot soms kan zijn

2 likes

Mooi uitgelegd.
Ik maak het met mijn 810 mm lens
Dan lijkt het wel een dames horloge.

1 like

Wow 33 op een mannen pols?

Ja, een Pontiac uit 1969, van mijn pa (nu 97) gekregen. Laten opknappen, ziet er weer strak uit, loopt prima.
Gaat nooit meer weg, ligt in DNK.

1 like

Trends maken mij niet uit. Ik ga niet naar kleinere horloges omdat dat volgens de trend moet ik draag wat bij mij staat volgens mij en wat ik mooi vind. Dat is nu 41 mm en 43 mm heb ook groter gehad. Ik ben nu bezig met een 40 mm en dat is bij mij echt het kleinst op mijn 19,5cm pols.

Het was ook niet serieus bedoeld. Maar er zijn er genoeg die pas voor een bril gaan als de armen te kort zijn. Ijdelheid.

Dat is dan ook weer extreem. Mijn uitgangspunt was iets kleiner. En dat kan voor veel mensen al snel een probleem zijn.

1 like

Tja diameter. Er is al zoveel gezegd en geschreven hierover.

Ik weet inmiddels dat ik niet zomaar op alleen diameter kan afgaan.

34-43 ik droeg/draag het allemaal. Pols 16,5-17.

Het ligt echt aan het horloge.

Nu deze

En van de week deze

De een is een fractie groter dan de andere en toch dragen ze compleet anders.

3 likes

Helemaal mee eens. Naast de diameter van de kast ook de dikte, lug to lug, bandbreedte, lopen de lugs recht of naar beneden etc.

3 likes

Goed punt! Had ik me eigenlijk nog niet echt gerealiseerd

1 like

Hangt van zoveel af

Sommige horloges zijn “all dail” zeker in t wit oogt dit vrij groot.
Bezel, stijl, l2l speelt allemaal mee.

Ook dikte/hoogte is weinig over te zeggen.
Als hoogte is opgedeeld tussen glas, kast, bezel en caseback valt het heel anders als dat je een 15mm rechstandige stalen muur hebt.

Persoonlijk vind 37-39mm de sweetspot op mijn pols van 18,5.
Vierkant is 29-34mm doorgaans prima.

Groter als 41mm draag ik doorgaans weinig, op de citizen promaster diver na (44mm met relatief korte lugs) vind ik ook vrij fors maar past er bij.

Heb ook een vintage uit jaren 60 van 33mm lichte wijzerplaat goudplated kussen vormige kast.
Gaat prima.

Net waar je je zelf comfortabel bij voelt