Diameter Steinhart Ocean One?

De Steinhart Ocean One is deze week hier in de bus gevallen. Prachtig horloge, maar ik vind 'm een stukje kleiner ogen dan mijn andere 42mm horloges. Dat kan natuurlijk liggen aan de bezel, waardoor de wijzerplaat kleiner lijkt.

Op de website van Steinhart
http://www.steinhartwatches.de/index.php?id=67&artnr=14&Sel_ID=9
staat de diameter aangegeven als 42mm.

Nu is mijn vraag: waar meet ik die 42mm? Op de buitenkant van de bezel?

Mijn volgende vraag is dan weer: ik heb hier en daar verwijzingen gevonden naar een Ocean One van 39mm, maar op de website van Steinhart vind ik hier niks over terug. Bestaat deze versie wel? Is een vergissing maw wel mogelijk?

Bedankt,

Bear

Buitenkant bezel meten,bij mijn is ie 41mm , incl kroon is ie 45mm.
49mm van lug naar lug.
Kijk uit met je schuifmaat voor krassen!

Ja, dan zullen we er meteen zijn, want als je op de buitenkant meet, neem je de “puntjes” van de bezel ook nog mee in de maat.

Dus dan kan het kloppen dat de buitenkant van de zwarte ring op de bezel ongeveer een diameter van 39mm heeft?

Want mij lijkt het dat je daarop je eerste indruk van het formaat baseert, vandaar waarschijnlijk mijn verwarring.

Als Steinhart dezelfde verhoudingen als Rolex hanteert, is zo’n sub van 40mm echt wel een klein klokje.

Je meet altijd de buitenkant van de bezel en niet de buitenkant van de inlay.
Dan pik je al gauw 2 mm.

En een steinhart is iets groter als een sub of gmt of SD hoor.
Als je de Steinhart al klein vind ogen zal ik maar nooit een Rolex kopen afgezien van de Deep-Sea!

Bij de presentatie van horloges worden diverse maten gegeven.
Diameter (of Durchmesser (D)) betekent de diameter van de kast, dus niet van de bezel of duikring.
De diameter van de bezel/duikring is over het algemeen iets kleiner dan die van de kastdiameter.
Is de kast, vanwege bijvoorbeeld beschermende uitstulpingen rond de kroon, niet helemaal rond, dan wordt niet de diameter niet over de lijn “9 - midden - 3” gemeten, maar bijvoorbeeld over de lijn “8 - midden - 2”.
Indien de diameter inclusief de kroon is gemeten, dan wordt dit er duidelijk bij vermeld.

Bij andere kastvormen gelden andere ‘regeltjes’.
Ook hier zal telkens de nodige duidelijkheid worden gegeven.

M.vr.gr.,
Flip.