Diameter Tag Heuer Monaco ?

Ik heb er maar 1 maar snap je punt

Dit is 33mm:

En dit is 37mm:

Ogen beide echt een maatje groter vind ik.

2 likes

En dan klopt 't precies bij die Monaco want exact op die manier heb ik ook 39 mm. gemeten voor m’n verkooptopic onlangs. Horloge is overigens verkocht, zie pols @jeroenderee

Het verhaal over groter dragen en de hoogte klopt ook exact, voor mij DE reden om toch (gedwongen) afscheid te nemen van dit gruwelijk mooie horloge.

Grt. Marco

2 likes

Volgens mij zit je aardig in de richting. Men neme een cirkel die de kanten raakt op de 9 en 3 en daarvan de diameter. :slight_smile:

“Het rondje” op de plaat van de Monaco waar @anon33714818EV aan refereerd is ongeveer 28 mm.
Dat is toch een aanzienlijk verschil en niet echt in de richting.

Wellicht was mijn post niet helemaal duidelijk.

Ik geef ook aan dat hij in de goede richting zit qua denkwijze. Dus niet de cirkel die hij aangeeft,
 je maakt een nieuwe cirkel. Dus passer in het midden prikken, potlood aan de rand van de kast bij de 9 en een cirkel tekenen. :slight_smile:

1 like
3 likes

Toch kom je zo altijd nog een aantal mm te kort, want dan heb je het in feite over de glasmaat. In het geval van de Monaco 32 mm

Volgens mij schrijven we langs elkaar heen, maar ik kan niet duidelijker zijn dan “de rand van de kast; waar de kast begint, dus de volledige breedte van de kast meegenomen”. Dan heb je de diameter, daarmee laten ze dus de hoeken van het vierkant buiten beschouwing. Dit doen, zo ver ik ze ken, alle fabrikanten met dergelijke horloges; Jaeger, GP, Frank Muller, Patek, etc.
Heb ook enkel een telefoon ter beschikking anders zou ik de cirkel even voor je schetsen.

Zoals je het omschrijft is niet aardig in de richting maar precies zoals het is, als je dat getal dan nog maal 2 doet (D=2r) :wink:
Maar inmiddels heel ver uit richting van hoe het door @anon33714818EV beschreven werd

Misschien makkelijker om te meten : een meetlint ter hoogte van 3-9 lijn en de totale breedte excl. kroon meten zoals @Bert1 al zei :smile:

In de richting in de zin dat je moet uitgaan van een cirkel, hij had enkel de verkeerde cirkel voor ogen.
Wellicht dat het inderdaad handiger is om de maat over de breedte te meten, maar ik heb het niet bedacht. Moet ook zeggen dat zoals het nu is, voor mij een logisch gegeven is. Waarschijnlijk omdat alle, zo ver ik weet, fabrikanten dit zo doen. Het is een beetje een ‘standaard’.

1 like

De Monaco is toch bij de laatste update (2011?) wat gegroeid? Of ben ik abuis?

"De maximale diameter van een circel die in het vierkant past !!!"
Dat verklaart inderdaad wel waarom ze het de diameter noemen en daarmee heb je mijn vraag beantwoord waarvoor mijn dank :+1::+1::+1:

En dan kom je bij de Monaco WW idd. op 38,5 / 39 mm. totale kastbreedte EXCL. kroon.

Als ik me niet vergis, is er idd. ook een 37 mm. uitvoering met, naar ik meen, hesalite glas.

Grt. Marco

1 like