Diameter Tag Heuer Monaco ?

Heeft er iemand een idee waarom de diameter bij een Tag Heuer Monaco als 39 mm (lente van de zijden) wordt weergegeven i.p.v, zijn werkelijke diameter van 55 mm.

Een foto voor de liefhebbers :smiley::+1:

1 like

De werkelijke diameter? Een vierkant heeft eigenlijk uberhaupt geen diameter :wink:

6 likes

Huh ?

Toch wel , maar misschien dat ze dat ook bij Tag Heuer dachten :smile:

2 likes

Ik denk dat dit dan voornamelijk een discussie word van wiskundige definities :wink:

1 like

De calibre 12 is een rechthoek.
:laughing:

Ik denk dat daarmee mijn vraag beantwoord is en dat ze bij Tag Heuer van die discussie wilden wegblijven :smile::+1:

Ook die heeft een “diameter” volgens een definitie :smile:

1 like

Ze proberen zo te verhullen dat ie eigenlijk te groot is.

1 like

Dat zal het zijn :smile:

Valt reuze mee

4 likes

Prachtig horloge!

2 likes

Ik zou zeggen dat bij horlogedragers 3 maten van belang zijn:

• links <> rechts,
  • boven <> beneden, ook wel lug to lug,
  • de dikte.

En als ze dat bij TH nu nóg niet weten, mogen ze zich kapotschamen.

1 like

Nou dat is wel wat Tag Heuer juist benoemd maar het dan diameter noemen lijkt me niet correct

is die 39 mm niet de diameter van “het rondje” binnen in?

1 like

Nee, dat is wat kleiner. 39 mm is de lengte en breedte van de kast.

Hij is (en draagt) inderdaad veel groter dan die 39mm doen vermoeden. Ik heb 19cm polsen en heb oa Panerai’s van 44mm gedragen maar deze is, zeker door de kastdikte, eerder 42/43 imo. Dit zeg ik puur in vergelijking met dus bv een PAM. Dikte is denk ik soms nog maatgevender dan puur de diameter en dat bewijst de Monaco heel goed. Sommigen vinden hem te dik in verhouding tot de diameter maar (en ik ben een zeikerd neem dat van me aan) ik vind hem dus gewoon wel goed in verhouding. Heerlijke, enigszins aanwezig maar zeker geen Panerai-achtig horloge. Voor mij precies goed.

1 like

Ik ben het helemaal met je eens.
En de verhoudingen zouden uit balans zijn als het een ronde klok met een diameter van 39 betrof. Zoals ik al zei heeft de Monaco een diagonaal van 55 mm en daar mee is hij ook wat mij betreft i.c.m. de dikte prima in balans.
Ik starte dit topic echte omdat ik het raar vind dat Tag Heuer over een diameter van 39 mm schrijft terwijl dit niet klopt

1 like

Horloges worden gemeten op de 9-3 lijn, de doorsnede.

Vandaar de toevoeging “exclusief kroon gemeten”.

6 likes

Ooh oke, duidelijk :+1:

1 like

Vierkante horloges (geen cushion case) dragen/ogen in het algemeen groter dan de diameter doet vermoeten. Dat is niet specifiek iets van de monaco. Dat heb ik bij al mn vierkante horloges gemerkt.

1 like