Ik ben benieuwd of de Grand Seiko SBGX093 is voorzien van diashield… ik kan helaas totaal niks op het internet daarvan vinden of ie voorzien is van… Ik heb er namelijk eentje gekocht met (helaas) wat krassen op de gepolijste gedeeltes… ik hoop uiteraard van niet zodat mijn polijster ze netjes weg kan polijsten.
Hoi Raoul!
Heb je misschien wat foto’s van de krassen? Je zou namelijk een beetje capecod kunnen proberen en heel voorzichtig boenen. Dial shield weet ik niks van.
Dank voor je reactie en tip! maar dat haalt weinig uit. Als er een diashield coating op zit… is ie zelfs niet te polijsten… dan wordt het hele horloge namelijk verpest en de alle scherpe hoekjes gaan eruit…
Een GS polijsten zou ik niet aan beginnen. Een van de ergste dingen die je kan doen met een GS is de scherpe lijnen om zeep helpen. Als je het dan doet zou ik het inderdaad door GS zelf laten doen die ervaring hebben met GSen polijsten.
Ik kwam dit stukje tekst tegen op watchuseek… Ben wel goed in engels maar begrijp hier niks van wat hier staat… iemand?
I second the inclusion of diashield on a few of the GS quartz models, such as the sbgx089/91/93 series. Diashield on my current Seiko’s has worked wonderfully at preserving the ‘newness’ of my time pieces
Het stukje impliceert, de context waarin het staat niet kennende, dat de schrijver wenst, aanbeveelt, etc. Dat op tool GSsen als de Sbgx ook diashield gebruikt zou mogen worden toegepast zoals op andere Seiko’s
Diashield wordt niet toegepast op GS. Bij sommige modellen van Seiko wel.
De nieuwigheid bewaren is wat het doet. Het beschermd goed maar het is geen wondermiddel.
Ook een met diashield bewerkte kast en band krijgt krasjes na verloop van tijd.
Wat hierboven al aangehaald is betreft GS kan ik alleen maar beamen. Laat die niet zomaar polijsten.
Verdiep je even in wat zaratsu polish is en je zal merken dat niet gelijk wie maar een gelijkaardig resultaat kan bezorgen.
Het lijkt simpel maar het is het resultaat van jarenlange opleiding.
Ik heb wel vernomen dat er bij Nederland Schiedam iemand is opleiding hiervoor. Ik weet niet hoever ze daarmee staan.
Voor polijsten worden de horloges Normaal naar Japan gestuurd.