Didesheim Goldschmidt Fils & CO nieuwe aanwinst

Ja je hebt gelijk, het is hart, daar heb ik overheen gekeken. Dus een hartvormige uitsnede.

Oei, dat uurwerk is wel een dikke tegenvaller. Niet zo zeer door de slechte staat maar meer door hoe simpel het is. Over Eunice kom ik niets tegen bij info over Juvenia/Didisheim. Het is wel een merknaam van Gruen maar dat zal hier niets mee te maken hebben.

Ik trek mijn bod van 99 euro in :wink:

Ha ha Henrik

Maar kan ik het altijd nog bij Maurits proberen voor 99,50

Maar even serieus ik zou hem liever gerepareerd zien, en als het even kan zelf proberen te doen, maar als beginnend horloge fanatiekeling heb ik nog te weinig kennis hoe aan onderdelen te komen, en uiteraard of ik het wel aandurf om zoiets helemaal onderhanden te nemen.
Ik vraag mij bijvoorbeeld af of bepaalde onderdelen van uurwerken met elkaar kunnen worden uitgewisseld, zodat ik het ontbrekende onderdeel kan vervangen. Ik moet ook nog aan literatuur komen, en uiteraard gereedschap.

Ik heb trouwens zojuist per post een prachtig Lever Fusee horloge uit engeland binnengekregen van 0.935 Zilver, die nog perfect werkt en er als nieuw uitziet. Heb ik slechts 40 euro voor betaald, ben er echt dol gelukkig mee. Ik kan alleen geen merk vinden, alleen een nummer, en naast het zilverteken, wat andere symbolen.

Eunice was volgens Apostelen 16, 1 de moeder van Timotheus, Lukas stelt haar voor als “gelovige joodse vrouw”, die met een Griek getrouwd is.
Paulus vermeldt haar in zijn tweede brief aan Timotheus 5, 1 als vrouw met “ongehuicheld geloof”

Als mijn vertaling theologisch niet geheel zonder fouten is, mijn excuses

Aangezien Eunice een niet al te ongebruikelijke meisjesnaam was. denk ik dat aangenomen mag worden, dat het horloge een cadeau voor een jonge dame met die naam geweest is.

Hallo Pim
Jammer dat het ankerrad weg is en volgens mij zijn er nog twee raderen weg want in de tapgaten die ik geen tappen zien!! Dat wordt moeilijk om dat voor elkaar te krijgen. Van de opwinding is dus ook de opwindstift afgebroken. En ik zou inderdaad dat oderdeel eruit halen voordat het schade aan gaat richten aan de spiraal.
Groeten Martin.

Hoi Martin

Leuk weer van je te horen.

Ik dacht gisteren de oplossing gevonden te hebben. Zag op een veiling site een soort wekkertje van Goldschmidt staan met precies hetzelfde uurwerkje, alleen de asjes voor het opwinden en wijzers gelijk zetten zaten op andere plek. Ik dacht nou die ga ik kopen voor die onderdelen die ik mis, meer nee hoor wordt ik afgelopen nacht overboden en het is weg gegegaan voor 25 euro.
Ik denk dat als ik wakker was geweest, en door had geboden dat ik trouwens veel hoger was uitgekomen want die bieder kocht allemaal hele dure klokjes en horloges, dus denk dat hij niet zo snel was gestopt.
Nou maar hopen dat ik weer eens zoiets tegenkom, ik heb aan de verkoper van mijn klokje al gevraagd om zijn ogen open te houden voor me.

Denk je dat dit een goede oplossing is ?

Groeten

Pim

mmpm Schreef:

Hoi Martin

Leuk weer van je te horen.

Ik dacht gisteren de oplossing gevonden te hebben.
Zag op een veiling site een soort wekkertje van
Goldschmidt staan met precies hetzelfde uurwerkje,
alleen de asjes voor het opwinden en wijzers
gelijk zetten zaten op andere plek. Ik dacht nou
die ga ik kopen voor die onderdelen die ik mis,
meer nee hoor wordt ik afgelopen nacht overboden
en het is weg gegegaan voor 25 euro.
Ik denk dat als ik wakker was geweest, en door had
geboden dat ik trouwens veel hoger was uitgekomen
want die bieder kocht allemaal hele dure klokjes
en horloges, dus denk dat hij niet zo snel was
gestopt.
Nou maar hopen dat ik weer eens zoiets tegenkom,
ik heb aan de verkoper van mijn klokje al gevraagd
om zijn ogen open te houden voor me.

Denk je dat dit een goede oplossing is ?

Groeten

Pim

Hoi Pim.
Het natuulijk te proberen maar eigenlijk geef ik je weinig kans. De uitwisselbaarheid van uurwerken is zeer slecht.
Men heeft ooit moeite gedaan om dat te bevorderen maar iedereen houdt het toch bij zijn eigen toko!! Dat geld ook voor grootuurwerken. Als de slingertijd van de balans of slinger net even anders is dan is er al niets uit te wisselen, omdat het aantal tanden van elkaar afwijkt. Maar nooit geschoten altijd mis. Allen je moet daavoor wel eerst geld gaan uitgeven en dat is natuurlijk wel wat zuur!
Dat horloge van jou is ook nog een penankergang die niet erg betrouwbaar zijn en een niet te hoge kwaliteit hebben. Een penankergang wordt in een wekker toegepast en daar werkt het prima omdat een wekker altijd op hetzelfde plekje staat b.v. een nachtkastje. In goedkope polshorloges zitten die dingen ook weleens. Dan staat er wel “made in swiss” op maar de meeste troep komt uit Zwitserland!
Groeten Martin.