Die deutschen Genossen......ein Schaufenster

Deze ooit van @Paraflex overgenomen.
Nog steeds erg blij mee. Net als met de Sinn

9 likes

image

Mijn Max Bill Chronoscope.

Grüsse, Marc

9 likes

Mooie aanwinst! Leuk man, geniet er van.

Tsja. Ik doe even mee.

Met een Stowa Ikarus.





Dit horloge heb ik gekocht na hele slechte experimenten met een Hamilton 46mm Pilot en een Ventus Caspian. Ik vind het horloge dikke mik, de lume is vanaf de maan zichtbaar, maar ik had me niet om moeten laten lullen door m’n vrouw en er gewooon een top grade uurwerk moeten nemen.

En een Mühle Glashütte Teutonia II.







Eigenlijk een beetje hoog en groot, maar desalniettemin is dit het verjaardagshorloge van 2016. Of was het 2017? Hmmmm. Hoe dan ook een prachtig vehikel, met mooie typische Glashütter uurwerk-afwerking. Ook de Sunburst en de rete-strakke indices mogen er zeker zijn. Met een zeer aparte brush over de kast en 100m WR is dit een mooie nautische.

En een Junghans Meister Driver.






In een opwelling gekocht via onze vrienden van Seriouswatches. Dit horloge is prachtig, maar de kleuren zijn niet makkelijk. Maar misschien vind ik dit wel het mooiste uurwerk wat hierbij zit. Het is echt meesterlijk gedaan.

En een simpele Archimede Klassik.




Dit is een beetje een also ran. Om te dragen is het ding fantastisch: Plat, onder de radar, maar qua kleur in het oog lopend, en met een prachtige sunburst. Ook hier had ik een aardiger uurwerk in moeten zetten. Deze gaat, wanneer ik 'm voor service stuur, omgebouwd worden: Ik ga Archimede hier een beter saffier op laten zetten, en een lekkerder uurwerk.

Een Nomos Ahoi Neomatik Atlantik.





Dit is toch wel de end-all-be-all van mijn Duitse horloges. Zo mooi van kleur en ontwerp, zo lekker afgewerkt aan alle kanten, en dan ook nog met de volledig zelf ontworpen DUW 3001 automaat er in. 200m WR, dus stiekem een rouwdouwer.

En tot slot grootvader’s Aristocrat horloge.



Met in-house jaren 60 uurwerkje en prachtige zilveren plaat gewoon een klassiek herenhorloge.

22 likes

Ganz tolle bilder! Erg fraaie Nomos.

2 likes

Moderne en vintage Duitsers uit mijn collectie.

10 likes

Deze al lang in huis, gaat de verkoop (PB me😉) in:

En deze Kemmner (crosspost) blijft nog een tijdje:

Iemand hier in het bezit van ‘n H2O Kalmar, VintageVDB???

6 likes

Geweldige bijdrage!
Die Junghans natuurlijk ( en logisch) maar wat is die Nomos ook een klasse baas.
Veel mensen niet overdreven enthousiast over Nomos, dat heb ik nooit zo begrepen eigenlijk.

Begrijp ik nu goed dat jij betere ,of andere binnenwerkjes in horloges plaatst?
Help me dan, ik ben nog niet wakker :relieved:

1 like

Sie haben das Herz auf der richtige Stelle bunken
:grinning:

2 likes

Schitterende foto’s, en een dito collectie Duitse horloges. Heel mooi om verlekkerd naar te kijken en ter inspiratie.

2 likes

Uit het Oosten van Duitsland toen het nog DDR was. Maar nu zijn ze weer herenigd dus mag het hier.
New old stock uit 1976 en gisteren gearriveerd. Natuurlijk helemaal vastgeplakt door de oude smeermiddelen, maar nu weer keurig voor zich uit tikkend na een grondige service. Drie gedaan en nog vier te gaan van het lotje van zeven.

14 likes

Wat een leuke!
Ik heb ook nog ergens een Ruhla liggen, ik snor hem op en zal de foto plaatsen.

En als ik de 100.000 km bereikt heb op de teller van mijn Volkswagen, dan zal ik mijn bonus Ruhla ook plaatsen…:slightly_smiling_face:

3 likes

Einfach spitze! De Teutonia II, de Archimede en de Nomos zijn mijn favorieten. Misschien komt die Nomos er hier ook wel eens, al trekken de lichte wijzerplaten van Nomos me iets meer.

1 like

En ik heb flink spijt gehad van de verkoop. Voor de prijs waarvoor ik hem verkocht heb is er absoluut niets wat ook maar een beetje in de buurt komt qua kwaliteit en afwerking. Ik durf zelfs te beweren dat de afwerking beter is dan 6 van de 8 Omega’s (uit 2017 of nieuwer) die ik in bezit heb gehad.
Bovendien loopt het gemodificeerde ETA 2893 uurwerk ook nog eens extreem nauwkeurig, en deed qua precisie niet onder voor Rolex of IWC.

Geniet van dit ondergewaardeerde, maar bijzondere horloge !

2 likes

@horlogehalle Wat een gave aanwinst! Ben meteen zelf aan het speuren gegaan naar deze. (Bedankt he).

Mijn Duitse bijdrage (wel ex):

6 likes

MeisterSinger No3. Enige Duitser in huis

8 likes

Duits is dope :grin:

Tot nu toe mijn germanen,wil graag de Stowa’s uitbreiden met een Antea KS en een Marine classic met oud logo.

De oude genever is toeval :sweat_smile:

7 likes

Je kunt bij Archimede en Stowa upgrades kiezen in samenspraak met die goede mensen. Damasko kan ook wijzertjes customizen. Da’s het leuke aan die kleine merken. :grin:

2 likes

Wist ik niet, maar dat klinkt heel goed vind ik.
Voor mij redenen om met meer aandacht dat te blijven volgen.
:+1:

Die Wempe is inderdaad schitterend! Ik raad je aan om deze te koesteren of bij mij in te leveren :wink:

1 like

Kijk op de site van Stowa, daar kun je kiezen tussne handwinders, top grade en gewone uurwerken voor de goedkoopste modellen. Voor de duurdere heb je de keus tussen handwinders en top grade. Bij Archimede kun je rotor, uurwerk en glas kiezen bij je bestelling.

Het zijn best toffe clubjes. :slight_smile:

Wel Edge gebruiken, in chrome lijken de opties bij Stowa niet aangegeven te worden. Hm.

1 like