Die NH35 is zo slecht nog niet!

De 61XX uurwerkserie zou ik nou niet bepaald de budgetreeks willen noemen…

Hier nog een hele precieze Seiko (5106 met 33 jewels en fijnregulering):

Die is trouwens uitgerust met een dolfijn

1 like

Het grootste probleem met het uurwerk is het gebruik in de fake industrie. Dat is natuurlijk niet de fout van het uurwerk maar van de mensen die er misbruik van maken. Maar het is toch erg jammer dat het met zo’n uurwerk erg “makkelijk” is.

1 like

In de jaren '80 waren het de Rolexen datejust met “tikkende” wijzer en cheape Japanse quartz uurwerkjes.

1 like

Tja, de “fake” industrie is inderdaad een probleem. Helemaal mee eens. Ik geloof alleen niet dat zij zich door de afwezigheid van de NH35 zouden laten tegenhouden-- dan gooien ze er wel een Seagull uurwerk in… Mensen die fakes kopen zijn toch niet zozeer geïnteresseerd in het technische gedeelte denk ik, anders zou men wel voor een origineel ontwerp met dezelfde techniek kiezen.

1 like

Oh en hierom heet het een Pressmatic:
6 hoekige crown insert: indrukken = datum 1 dag vooruit.

1 like

Specifiek gaat het om Seiko fakes. Door zo’n NH uurwerk te gebruiken zeggen mensen dat er een “Seiko” uurwerk in zit en het geen fake is. Terwijl dat helemaal geen legitimiteit geeft.

1 like

Inderdaad! Ik had een SKX maar werd zo knettergek van het goed zetten van de tijd, nu een citizen eco drive. Heerlijk, altijd op tijd. Ik hoef geen automaat meer…

1 like