Diepzee - duik - avontuurtje (Nieuwe Aanwinst)

Bijzondere klok, maar tot 1000 mtr diep? Kan geen mens aan volgens mij. Leuk dat de klok het wel kan :wink: Proficiat!

1 like

Op de dial staat t ook vermeld; squale 100 atmos 2002 Saphir. Is volgens mij 1 van de eerste horloges die standaard met saffierglas werd geleverd.

Het originele glas zou er nog op zitten. Heb een online guide gevolgd ter identificatie safier en volgens mij 100% correct.

Erg cool dus :wink:

1 like

Kijk! Dit zijn nog eens dikke duikerts. Gaaf!

1 like

Mooie vintage duiker!
Lijkt flink groot te vallen om je pols of vertekent de foto wellicht?

1 like

Mooi verhaal, foto’s en natuurlijk horloge!

1 like

Het is best een knoepert, ja :slight_smile: ik zal straks even meten!

44mm diameter zonder kroon :wink:
Naar hedendaagse normen groot maar naar eind jaren '70 normen al helemaal!
Draagt Door de beperkte lug to lug van ongeveer 48mm wel erg lekker!

2 likes

Professionele duiker?? Dat is toch gewoon een zwemmende Kroatische schoonheid?? :smile: …maar goed, ze heeft wel smaak voor horloges: coole klok!!

1 like

Even een heads up trouwens voor liefhebbers die ook naar zoééntje op zoek zijn; het is niet eenvoudig om een goed authentiek exemplaar te vinden… Rond 2010, net voor de launch van de 2002 re-issue, zijn er heel wat frankenwatches in omloop gekomen gebouwd met nos kasten en nieuw type wijzerplaten… Nix authentiek aan en mijn insziens ten allen tijde te vermijden. Dit is zo’n voorbeeldje http://www.befr.ebay.be/ulk/itm/201497028364

Resultaat van accuracy check; +1 a 2 sec per 24u… super dus voor zo’n vroege quartz! :smile:

Mooie Duiker, deed mij ook direct aan de Crepas Tektite denken door de binnenste ring. Wat een diameter voor die tijd ook!

Veel plezier ervan!

1 like