Vandaag kiezen we het ruime sop. We gaan diep…
…even hai zeggen kort onder de zeespiegel…
…in de twilight zone wuiven we langzaamaan de zon uit …
… helemaal tot op de grens… even flirten met de pikdonkere ‘deep blue see’…
Vandaag kiezen we het ruime sop. We gaan diep…
…even hai zeggen kort onder de zeespiegel…
…in de twilight zone wuiven we langzaamaan de zon uit …
… helemaal tot op de grens… even flirten met de pikdonkere ‘deep blue see’…
… we zitten best diep nu…
… gelukkig hebben we een horloge om die dit aankan, 101 atmos, HA…
… in een vorig leven was dit de natuurlijke habitat van zijn baasje; een professionele duiker aan de Kroatische kust…
… maar nu bij mij in de sneeuw!
Het gaat om een Albatros, geleverd door Squale. Een 2002 101 atmos model. Toch wel uitzonderlijk, de eerste horlogekast ooit gebouwd die zonder heliumventiel tot op een diepte van 1000m kon… Andere bijzonderheden, zeker voor die tijd (midden tot eind jaren ’70), zijn het 4mm dikke saffierglas en het quartz uurwerk (ETA 9362 – 7jewels). Verder is dit exemplaar nog volledig origineel, inclusief Von Buren gesigneerde schroefkroon, perfect werkende bidirectionele acryl bezel (fijn systeem, je moet ‘m indrukken om te draaien, anders lukt het niet), NSA metalen bracelet, Squale merklogo op de dial, en, natuurlijk, wat blutsjes en krasjes, gemaakt door de Adriatische koraalriffen en rotsen.
… en nog wat wristshots…
Gave duiker!
Mooi! Nou snap ik dat berichtje van een poos geleden Die printplaat van dat plaatje dat je stuurde ziet er trouwens prima uit, was ik helemaal vergeten te zeggen…
Eta 9362, ik neig naar eind jaren '70.
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&2uswk&ETA-ESA_9362
Doet mij denken aan…
ook deze had zo’n bezel system.
Uiteraard een hommage aan…
Super mooie duiker! Niet te versmaden zo’n vintage Squale! Flinke jonge ook de zo te zien Ennnnn, tof dat ie een goed leven heeft gehad. Veel plezier ermee!
groet,
Niels
Gave duiker zeg, ovaal vind ik meestal niet zo mooi maar deze klok kan het prima hebben. Mooie aanwinst!
Mooie foto’s bij een gave duiker.
Tekst nog even hier zetten, anders gaat t wat verloren tussen de foto’s ^^
Het gaat om een Albatros, geleverd door Squale. Een 2002 101 atmos model. Toch wel uitzonderlijk, de eerste horlogekast ooit gebouwd die zonder heliumventiel tot op een diepte van 1000m kon… Andere bijzonderheden, zeker voor die tijd (midden tot eind jaren ’70), zijn het 4mm dikke saffierglas en het quartz uurwerk (ETA 9362 – 7jewels). Verder is dit exemplaar nog volledig origineel, inclusief Von Buren gesigneerde schroefkroon, perfect werkende bidirectionele acryl bezel (fijn systeem, je moet ‘m indrukken om te draaien, anders lukt het niet), NSA metalen bracelet, Squale merklogo op de dial, en, natuurlijk, wat blutsjes en krasjes, gemaakt door de Adriatische koraalriffen en rotsen.
Zeer fraai!
Knappe aanwinst, geniet ervan
Schitterend!
Dit is zo één van die standaardzoekopdrachten die in door eBay zwier als ik eens even niet weet wat te doen.
Mooi, ik durf het dikwijls niet aan die mooie vintage duikers!
Erg geslaagd!
Herkenbaar. En als je er dan een vindt, niet durven kopen, en dan toch een beetje balen als iemand 'm wegkaapt
[URL=http://s499.photobucket.com/user/phj3/media/013.jpg.html]
[/URL]Prachtig horloge, gefeliciteerd! Ik heb ooit deze Oris Star 600m gehad en die heeft er wat van weg. Deze kast is ook gebruikt door Blancpain, Edox, Zodiac, Favre-Leuba en Gruen, om maar een paar te noemen.
(Zie ook http://www.dezinvanluxe.nl/forum/viewtopic.php?f=14&t=13899&p=273532&hilit=oris+star#p273532 voor een topic met foto’s.)
weet je zeker dat het saffierglas is?
De kastvorm is het voor mij net niet. Verder erg toffe duiker.
Mooie aanwinst en schitterend verhaal erbij. Veel plezier.