Diepzee Rolex

Is dit wat, en hoe moeilijk is het om Zwitserse btw te claimen? :innocent:

The iconic Rolex Deepsea in Oystersteel (Ref. M126660-0002) has a retail price of *CHF 12’000.- (incl. 7.7% VAT) in Switzerland.
=10550 euro minus 7.7%

Zonder BTW kopen in Zwitserland kan met bewijs dat er in Nederland BTW is betaald.

Dit kan bv met een reservering op de creditcard of met een soort van borg die wordt teruggestort als het bewijs dat er in Nederland betaald is, is ontvangen.
Zo werd ons vorig jaar door een AD verteld.

3 likes

Zou je in Zwitserland wel ‘alle’ sportmodellen gewoon kunnen kopen voor list bij de AD?

1 like

Denk dat de vliegtuigen naar Geneve vol Europese horlogetoeristen zouden zitten. Tripje Zwitserland, stalen sportmodelletjes kopen, terug, grijs verkopen, weekje later terug en ga zo maar voort en ga zo maar verder…

1 like

Wie zegt dat dit niet gebeurd?

Nee

Bücherer in Zürich verhaalde over een zelfde tafereel als in NL. Vrijwel géén stalen sportmodellen beschikbaar.
Veelal Amerikanen vroegen dagelijks naar sport modellen, in zijn ervaring, omdat het in de VS nét zo’n drama zou zijn.
In edelmetaal of minder courante modellen hadden ze wel.

Dit is , zover ik weet, in heel de wereld t zelfde verhaal.

Zwitsers hebben hun zaakjes goed op orde en laten zich niet foppen door btw knippers. Zij mogen m als AD zelf afdragen als die niet door de koper bewezen wordt geëxporteerd.

1 like

Stalen sportmodellen in mijn AD gisteren. Dacht even fotootje maken. Die Milgauss vind ik nog wel leuk.

1 like

Blijf het toch wel een dingetje vinden, de hele Rolex hype.
Respect voor de marketing. Uniek.

2 likes

Volgens mij heeft het weinig te maken met de marketing door Rolex. Mensen maken elkaar gek door meer dan list te betalen voor tweedehands en grijs. Het is volgens mij nu meer speculeren dan consumeren. Een beetje als de tulpenmanie van vroeger.

2 likes

Het is marketing in optima forma als je het mij vraagt.

Enne… Je kunt met tulpen nog steeds een aardige boterham verdienen :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Was van de week in Maastricht en dan zie je bij Schaap & Citroen geen enkele sport Rolex in de etalage (blijkbaar logisch) maar de over buurman Filipucci heeft de etalage helemaal vol liggen met (gebruikte) sport Rolexen ver boven list price. Bijzondere constatering vond ik.

3 likes

Waar is die AD dan?

Als je nu nog een nieuwe milgauss wit hebt liggen… is wel een hardloper dan …
:v:

Kortrijk, België. Ligt er al verschillende maanden. Ga er eens binnen springen. Mijn GMT is toch aan een onderhoudsbeurtje toe.

1 like

In verhouding tot de omloopsnelheid van de populaire sportmodellen is de Milgauss juist helemaal geen hardloper, en dat is meteen de reden dat hij op veel plekken nog in de vitrine ligt. Airking, Milgauss, Explorer I en II en in mindere maten bepaalde configuraties Datejust zijn de modellen waar de AD’s het van moeten hebben vandaag de dag, en dat vinden ze niet leuk weet ik van horen zeggen 🥴

1 like

Hebben ze inderdaad wel vaker zaken liggen die in grotere steden direct weg zijn. Ook bij hun andere winkel geregeld Tudor modellen, waar je elders lang op moet wachten. West-Vlaanderen is te ver voor de meesten blijkbaar.

Naja het begint al mondjesmaat af te brokkelen, vintage daytona’s did vorig jaar noor over de veiling vlogen voor +100k kun je nu op chrono terug vinden voor in de 70k range. En dan heb je ook de kermit die stap voets in prijs aan het dalen is.