Forumlid Gnik ging laatst helemaal los over G-Shock ( Dat bracht mij op dit onderwerp.
Je kunt geen winkel of kledingzaak in of je ziet wel een horloge van het merk Diesel, G-Shock, Michael Kors, TW-Steel, Armani, Boss etc … razend populair bij de jongere en ‘oudere’ jeugd. In deze topic wil ik het over jouw en mijn Diesel watch hebben
‘Vroegah’ was ik helemaal weg van Diesel. Regelmatig kon je me op de dansvloer vinden (mijn neef is DJ) en Diesel paste helemaal in het uitgaansleven. Grote/kleine, glimmende/matte, robuust/sportieve klokjes, verschillende kleuren, Blacklight en zelfs LED.
Laten we zeggen dat ik mijn wilde haren toen nog niet ‘helemaal’ kwijt was >X
Inmiddels ben ik al helemaal over op het serieuzere werk (Seiko, DB, Oris, Tag Heuer … die Rolex komt nog wel) en heb ik bijna mijn hele Diesel collectie via MP met gemak verkocht. Toch heb ik een 3-tal bewaard, vanwege de ‘speciale’ herinnering Zoals op de foto’s te zien een speciale collectie van Diesel destijds onder de naam ‘Black Label Collection’. Dit is de DZ9022 en blijkbaar niet meer te vinden. Inmiddels een plekje naast mijn Seiko collectie.
Plaats een foto van jouw (of van een huisgenoot) Diesel, want ik weet dat je er ergens ook eentje hebt :~
Heel apart die Diesel van jou!
Er zijn, vind ik, best wel leuk ontworpen maar ook werkelijk verschrikkelijk lelijke ontwerpen. Ik heb een kleine tien jaar geleden ook een keer een Diesel-horloge gekocht. Deze (foto van internet geplukt).
Inmiddels is de lederen band bijna helemaal doorgesleten; durf 'm niet meer te dragen met die band. En verder is het batterijtje al jaaaaren leeg. Misschien dat ik er nog wel 'ns een nieuw batterijtje in laat zetten. Ik vind vierkante horloges namelijk erg cool, maar m’n favoriete vierkante horloge (vintage Certina hieronder) heeft een reparatie nodig…
Ik heb geen diesel horloge (in onze Jeep ligt wel een dieseltje :D) maar ik vind die van de TS wel heel erg apart. Als ik deze nu ergens zou zien liggen zou ik die aanschaffen, (als de prijs er naar was)
Daarnaast ben ik het met TagEd eens: Diesel maakt soms verrassend leuke modellen maar ook intens lelijke. (van die " tafel" modellen waar je 2 polsen voor nodig hebt om eentje te dragen…)
Heel apart die Diesel van jou!
Er zijn, vind ik, best wel leuk ontworpen maar ook
werkelijk verschrikkelijk lelijke ontwerpen. Ik
heb een kleine tien jaar geleden ook een keer een
Diesel-horloge gekocht. Deze (foto van internet
geplukt).
Inmiddels is de lederen band bijna helemaal
doorgesleten; durf 'm niet meer te dragen met die
band. En verder is het batterijtje al jaaaaren
leeg. Misschien dat ik er nog wel 'ns een nieuw
batterijtje in laat zetten. Ik vind vierkante
horloges namelijk erg cool, maar m’n favoriete
vierkante horloge (vintage Certina hieronder)
heeft een reparatie nodig…
Die Certina is leuk trouwens. Je kunt via Ebay misschien dat zelfde bandje van Diesel weer vinden. Typ het nummer is en wellicht komt het naar boven. Ik zal nog eentje posten. De DZ7107 is namelijk best apart haha
Ik heb geen diesel horloge (in onze Jeep ligt wel
een dieseltje :D) maar ik vind die van de TS wel
heel erg apart. Als ik deze nu ergens zou zien
liggen zou ik die aanschaffen, (als de prijs er
naar was)
Daarnaast ben ik het met TagEd eens: Diesel maakt
soms verrassend leuke modellen maar ook intens
lelijke. (van die " tafel" modellen waar je 2
polsen voor nodig hebt om eentje te dragen…)
Groet
Herman
Hahaha klopt helemaal Herman. Die nieuwe extreem grote modellen vind ik ook spuug lelijk. Toch laatst eentje gepast. Wilde ff checken hoe het zat. Je kent dat wel. Echt veel te groot!
Ik wil mijn Diesel wel laten zien maar dan gaan we off-topic. Zit namelijk in mijn auto En daar laat ik het ook bij, ik heb niets met de Diesel horloge’s.
Dit speeltje heb ik ook bewaard voor als mijn
oudste zoon 18 jr wordt; Diesel DZ7107 LED
Waarom als hij 18 wordt? Heb niks tegen Diesel,
maar vind je de klok zo speciaal dat het tot zo’n
speciale gebeurtenis moet wachten?
Is nu nog te groot voor hem, maar als het eerder past dan zal het wel 16 of 17 worden Hij is nu net 15 geworden. Voorlopig koopt hij alleen G-Shock en Ice Watch >X M.a.w. zo bijzonder is dit klokje niet, ondanks hij niet meer te vinden is. Het gaat niet om prijs (je vangt er niet meer dan € 150 voor), maar om herinneringen en dat maakt hem wel weer bijzonder. Is niet in geld uit te drukken.
Het begint op een " diesel collectors item" te
lijken
Wie had dat verwacht.
Groet
Herman
Hoi Herman, ik heb recentelijk een Oris weten te bemachtigen. Ik maak nog een x een aparte topic van, want bij elk horloge hoort een verhaal. Het gaat om de Oris Williams F1 Chronograph Mens Automatic Tachymeter Watch 673-7563-4184RS uit 2007. Ik ben benieuwd wat je er van vindt :} Groeten Gio
Kijk, langzaam maar zeker komen er meer uit de kast!
Nou, je kan zeggen wat je wilt, maar er zitten bijzonder gewaagde ontwerpen in de Dieselcollectie en bovendien is de collectie zeeeer divers; extreem divers, zou ik bijna zeggen!
SiO2 Schreef:
Dit is mijn Diesel. Ik draag hem met veel
plezier:
Kijk, langzaam maar zeker komen er meer uit de
kast!
Nou, je kan zeggen wat je wilt, maar er zitten
bijzonder gewaagde ontwerpen in de Dieselcollectie
en bovendien is de collectie zeeeer divers;
extreem divers, zou ik bijna zeggen!
SiO2 Schreef:
Dit is mijn Diesel. Ik draag hem met veel
plezier:
Hahaha TagEd … je snapt toch wel dat ik nog steeds van hun collectie hou, maar de focus ligt nu op mijn allereerste echte liefde 20 jaar geleden: Seiko. Later post ik er nog eentje. Dat is de laatste in mijn bezit. Het is een LE … ja dat hebben ze ook bij Diesel hahaha
Zie onder de laatste v d 3 Diesels in mijn bezit. De Limited Edition DZ9035. Ik denk echt serieus dat ik nooit meer een Diesel voor mezelf zal kopen. Toch eerder een G-Shock
Ik heb het Chrono-model. Zal kijken of ik nog een foto kan schieten vanavond. Vond het destijds een best leuk horloge en het lederen bandje droeg best lekker