Diesel horloge gerepareerd!

Een paar weken geleden was me opgevallen dat een van mijn vrienden een nieuw horloge om had. Desgevraagd vertelde hij mij dat hij de de vorige nogal te pletter had laten vallen op de stenen vloer, waardoor zo’n beetje alles los in de kast lag. Toch zonde.

Onder de noemer ‘kappotter wordt hij toch niet’ spraken we af dat ik een poging zou wagen het horloge te herstellen:

zo kreeg ik het: :grimacing:

Bij demontage bleek deze forse jongen met een Miyota 2305 toch wel kleingeschapen :wink:

Alles los, gelukkig niks afgebroken:

binnenring vastgelijmd, wijzers geplaatst, nieuwe batterij erin
en natuurlijk even schoongemaakt en opgepoetst:

Natuurlijk ben ik me ervan bewust dat dit vergeleken met de vakmannen op dit forum
is als een fietsband plakken tov een motorblok reviseren, maar toch vind ik het erg leuk dat het gelukt is :smiley:

Bedankt voor het kijken en groet, Bert

17 likes

Chapeau!

1 like

Netjes gedaan hoor. Zou het zelf niet durven.

1 like

Puik werk. Super

1 like

Niet mijn soort klok, maar wel hulde dat je hem een kans op een tweede leven gegund hebt. Weggooien kan altijd nog :thumbsup:

1 like

Precies!
En de eigenaar is er blij mee :smile:

Goed bezig!

Mijn beste,

Knap gedaan hoor!!
Mijn complimenten. :+1:

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Er van uitgaande dat de datum netjes wisselt op de juiste wijzerstand zou ik niet weten wat een professionele uurwerkmaker beter had gedaan.

1 like

Netjes gedaan :thumbsup:
Typisch Diesel kwaaltje, geldt trouwens ook voor soortgelijke modemerk horloge’s. Kom ze regelmatig tegen met losse index of wijzerplaat.

Aj, dat gaat bijna goed, op ongeveer 2 uur :grimacing:
Maar zonder tooltje durf ik eigenlijk de wijzers er niet meer af te halen.

Bedenk me nu pas dat ik gewoon de datum had moeten laten verspringen en dan de wijzers op 12 uur monteren. …

Ik noem dat ruimte voor verbetering, op eBay even zoeken naar Presto Puller en dan kun je dat ook!

1 like

Inderdaad, Lijkt me toch een kwestie van (gebrek aan) zorg en aandacht bij de productie.

Ja wellicht doe ik dat, ik moet zeggen dat de voldoening wel erg hoog is…

Dat wil ik geloven; niets geeft zoveel voldoening als zelf dingen maken.
En het resultaat ziet er goed uit, mooi gedaan!

1 like

Netjes hoor :+1:

1 like

:smile:

Kleingeschapen… Zo heb ik t nog niet eerder gehoord.

1 like

Nou, zoals je weet kan ook niet iedereen fietsbanden plakken. Ik las van de week zelfs: “Ik heb er een andere band op laten zetten” let wel, geen fietsband, maar een horlogebandje. :smile:

1 like

Heel goed gelukt.

Vraagje welke lijm heb je gebruikt?

Secondelijm kan het horloge aantasten net als componentenlijm is het verhaal.
Schellak is het veiligste, maar dat is weer een heel geklier.

1 like

Dankje,

Ik heb Hasulith sieradenlijm gebruikt, leek mij wel een geschikte.
Schellak ken ik eerlijk gezegd niet.