Diesel horloge met 3 klokjes

Hallo, ik heb vanuit Amerika een nieuwe Diesel horloge gekocht, nieuw met kaartjes, DZ9018:

Maar nu heb ik hem gekregen en bij één zo’n klein klokje aan de zijkant, krijg ik geen beweging in de kroon. Het is heel frustrerend, ook al gebruik ik dat klokje niet eens. Als je een “dure” horloge koopt, wil ik gewoon dat ie het helemaal doet!

Nu heb ik contact opgenomen met Diesel (Fossil) en kan ik het laten repareren (valt niet binnen de garantie, de kroon) voor ongeveer 30 euro. Maar dat betekent dat ie weer naar Amerika moet en ik hem 6 tot 8 weken kwijt ben.

Nu is mijn vraag: voorzien jullie nog andere mogelijkheden? Weet een “normale” klokkenmaker er net zo veel van en zou ik het ook door hem kunnen laten maken?
Of zou ik zelf met een tangetje proberen beweging te krijgen in de kroon?
Wat raden jullie me aan?

Bij voorbaat dank!

wat ik niet goed uit dit bericht haal: dit is een nieuw horloge, maar heb je dit ooit gedragen? zo niet, dan is het een Dead On Arrival, kroon heeft het nooit gedaan en je hebt een kapot product opgestuurd gekregen.
geen gezeur over garantie. dat geldt pas als je 'm gebruikt hebt.

maar als je 'm gebruikt hebt, dan is het nog steeds flauw dat er op de kroon geen garantie zit.

Ik heb hem nieuw gekregen, en nog nooit gedragen. Het probleem is dat ik het van een particulier heb gekocht (met officiële aankoopbon, dat wel).

Heb je beide kanten op geprobeerd, kan best zijn dat het schroefdraad tegengesteld is gemaakt.

Geef er eens een flinke klap op, DIesel gebruikt niet de beste kwaliteit voor hun automaten. Meestal voldoet een aardige klap om weer te gaan lopen.

Heeft Diesel geen Nederlandse vertegenwoordiging?
Ik zou maar even wachten met het ‘tangetje’ en een ‘flinke klap’.

Ja, dit heb ik geprobeerd. Het ene kroontje gaat ontzettend soepel, maar in het andere is geen beweging te krijgen.

De Nederlandse vertegenwoordiging van Diesel kan ik nergens vinden. Een flinke klap zou niet helpen, aangezien het klokje het wel doet, alleen het kroontje niet.

Probeer hier eens http://www.diesel.com/info/press.php (The Netherlands)

Ik zou het tangetje maar al helemaal laten, overdreven veel kracht zetten en horloges gaan niet samen. En als je iets forceert kan het nog moeilijker worden om het te repareren.

Fossil Holland
Postbus 229, 7000 AE DOETINCHEM, Nederland
+31 0314) 36 22 39