Diesel horloge wijzerplaat overzetten?

Hallo,

Ik kan goedkoop aan een Diesel DZ4209 horloge komen, wat ik een erg mooi model vind. Toch vind ik eigenlijk de Diesel DZ4219 toch net iets mooier vanwege zijn witte wijzerplaat.

Is het mogelijk om zo’n witte wijzerplaat los te bestellen en deze over te zetten op de DZ4209?

Dat lijkt me nu typisch een vraag waar de importeur van Diesel een antwoord op zal (moeten) hebben. Het lijkt me vooralsnog een ingewikkelde en wellicht dure manier om aan het gewenste horloge te komen.

Dat is wel een omslachtige, en ook nog een dure
denk ik. Voor deze handeling moet je waar schijnlijk het hele horloge uit elkaar halen.
De wijzerplaat zit tussen de wijzers em het uurwerk in. Ook zal je dit bij een horlogemaker moeten laten doen
en deze vragen ook de hoofdprijs.
Misschien goed en verder zoeken om je horloge met witte wijzer plaat
te vinden.

Grt, Martin

Vergeet niet dat je de secondewijzer en de chrono wijzertjes ook moet veranderen.
De zwarte uitvoering heeft een witte sec.wijzer en witte chrono wijzers en de witte uitvoering heeft zwarte.
Beter een witte bestellen en de zwarte verkopen?

gr Ron

Ik zou voor de witte gaan. Het verwisselen zal aardig in de papieren lopen… Is er niemand op het forum die deze klus tegen een vriendenprijsje kan doen? :slight_smile:

De kwaliteit van de wijzers van een gemiddelde Diesel is niet om er opnieuw opgezet te worddn.

Teunan87 Schreef:

Ik zou voor de witte gaan. Het verwisselen zal
aardig in de papieren lopen.

+1

Tom Koerts Schreef:

De kwaliteit van de wijzers van een gemiddelde
Diesel is niet om er opnieuw opgezet te worddn.

Daar zou ik niet op gekomen zijn. Wat maakt het eigenlijk of een wijzer wel of niet herplaatst kan worden?

lencoth Schreef:

Tom Koerts Schreef:


De kwaliteit van de wijzers van een gemiddelde
Diesel is niet om er opnieuw opgezet te worddn.

Daar zou ik niet op gekomen zijn. Wat maakt het
eigenlijk of een wijzer wel of niet herplaatst kan
worden?

+1

Jullie maken het me erg makkelijk. Ik hoef alleen “+1” ergens achter te plakken :smiley:

lencoth Schreef:

Tom Koerts Schreef:


De kwaliteit van de wijzers van een gemiddelde
Diesel is niet om er opnieuw opgezet te worddn.

Daar zou ik niet op gekomen zijn. Wat maakt het
eigenlijk of een wijzer wel of niet herplaatst kan
worden?

Dikte/kwaliteit van asgat. Heb bij twee Diesels de wijzers verwijderd en wijzers zaten aanzienlijk losser dan voorheen.

Overigens zijn wijzers van een Speedmaster Pro ook niet echt gemaakt om te wisselen. De witte verf springt er makkelijk af. Vooral bij het asgat zie je dit bijna altijd.

Gewoon de witte bestellen
http://www.ebay.de/sch/i.html?_trksid=p3984.m570.l1313&_nkw=DZ4219+&_sacat=0
.