Diesel horlogebandjes?

Beste forumbezoeker,

Afgelopen week ging ik enthousiast op pad om de horlogeband voor mijn Diesel DZ 2039 te laten vervangen. Een mooie vollederen, brede band die ik ieder jaar vervang, net als meerdere van mijn horloges.

Bij de juwelier aangekomen kreeg ik de schrik van mijn leven. Diesel heeft dit jaar de prijzen van zijn banden “iets” verhoogd… te weten van 29,00 naar 69,00 euro!!! Ik denk dat de koeien tegenwoordig van goud zijn ofzo, want volgens de juwellier was alles in het wereldje in prijs verhoogd. Logisch…? of misschien toch niet!

Mijn vraag, weet iemand een link o.i.d. waar ik voor een normale prijs een nieuwe band kan aanschaffen. Bij de juwelier kan ik in dit geval beter een nieuw horloge kopen (=95 euro!).

Wacht met smart op jullie reactie(s)

Hmm, zal volgende week eens voor je kijken of die juwelier niet gewoon uit z’n nek loopt te l*llen…

Dit riekt niet naar een normale prijsverhoging. Of de inflatie moet de afgelopen 48 uur “iets” gestegen zijn zonder dat ik het gemerkt heb. Dat laatst kan want ik heb de hele nacht doorgewerkt en werd pas om 15.00 vanmiddag wakker.:slight_smile:

Nou, volgens mij doe je zaken met een hele dure juwelier!
Heb even op de lijst voor je gekeken.
Voorheen lag de Advies winkelverkoopprijs op € 17,-
Nu kan ik begrijpen dat men door de lage marge waar dit op gebaseerd is en de eventuele verzendkosten, dit bedrag iets verhoogd, maar de 29 euro war je het over had is dan al behoorlijk hoog.
De prijzen zijn inderdaad behoorlijk gestegen, naar € 28,- advies winkelverkoop.
Het eventuele laten monteren van de band bij Diesel zelf kost nog ongeveer €15,- extra (vind ik belachelijk hoog overigens).

In ieder geval zou je met verzendkosten, een evenuele marge verhoging en de service die de juwelier verleend voor het aanzetten van de band, naar mijn inzien maximaal een euro of € 40,- kwijt zijn.

Moet nog wel even als kanttekening geven dat dit bedrijf bij het niet automatisch incasseren van de rekening, alles onder rembours verstuurd.
Dan krijg je dus ineens nog 13 euro rembours kosten erbij…

Ik schrik ook wel een beetje van dit soort verhogingen. Van 17 Euro naar 28 Euro is niet niks. Bijna 65%.
Aan de andere kant is 28 Euro als het een kwaliteits armband is, ook weer niet echt duur, mijn lederen bandjes die ik koop zijn gemiddeld 35 Euro en dat zijn geen specifieke merkbanden.

Overigens heb ik nog nooit meegemaakt dat als ik een nieuwe lederen band koop deze niet als service gratis wordt aangezet. Een beetje juwelier doet dat gewoon, maar ook daar zal wel verschil in zitten.

Ja, precies.
En deze Diesel is echt super makkelijk mbt het vervangen van de band.
Daarom snap ik ook niet dat de importeur voor het plaatsen zelf 15 euro rekent.
Nou moet ik wel zeggen dat ze diverse banden hebben waar je een half uur mee bezig bent voordat ie eraan zit, maar dat is deze niet iig.
De banden van Diesel zijn erg dik en stevig, dus vond de prijs vroeger aan de lage kant.