Diesel, vincero, Armani

45 mm is al behoorlijk fors en met een pols van 15 cm omtrek gigantisch! Ik zou persoonlijk niet boven de 40 mm gaan met jouw polsmaat.

3 likes

Dan zou ik voor de geld eens kijken naar een skx013 joh! Sorry dat ik het zeg, maar Diesel, vincero, dw etc is gewoon rommel. Daarbij is voor een 6 inch pols ook zeker niks groters dan 40mm aan te raden, ik zit zelf ook met het probleem haha.

Zeker weten!
In mijn geval, mijn pols is ~17,5cm en in mijn horloge box zit niets wat groter is dan 42mm. Smaken verschillen natuurlijk…

42 is ook mijn limiet en zit ook op 17.5mm.

2 likes

Ik help je wel even:

Het dichtst bij wat je wilt zou deze moeten zijn: citizen CA0295-58E:

zelf zou ik dan weer meer gecharmeerd zijn door deze: citizen nighthawk BJ7009-58E maar geen chrono:
51CnMnNDsdL

Of anders met chrono maar geen black pvd, de seiko sna411:

Allemaal quartz uurwerken, de Citizens zijn met eco-drive technologie. Dat wil zeggen dat de batterij opgeladen word door de zon. Ik zou me niet veel zorgen maken over batterijen vervangen bij deze.
Alle 3 zijn de 200 m waterdicht, met geschroefde kroon, dus ze kunnen wel tegen wat water.

En belangrijk voor de beleving: mocht je hier blijven rondhangen dan denk je bij de diesel na enkele maanden vast “had ik maar”. Bij deze 3 is de kans klein.

10 likes

Dat heb ik eigenaren nooit horen zeggen.

Dat kan ik bevestigen. Soms niet meer te goed resetten na batterijwissel.

Dat is onzin. Ze zouden dan onverkoopbaar zijn; iedereen heeft een andere polsdiameter. Misschien dat men bedoelt het je het zelf niet zo makkelijk kan doen?

Vincero is een modemerk, waarvan de verkoopcijfers drijven op filmpjes van influencers. Ze zijn meerdere malen beoordeeld door horlogeliefhebbers. Het uurwerk is de allergoedkoopste Miyota van 9 euro (als je er eentje koopt als particulier, misschien 3 euro per stuk of minder bij aantallen).

Vaak kun je exact dezelfde horloges op AliExpress terugvinden voor 10-15 euro, maar dan zonder de naam Vincero op de wijzerplaat.

Een quote: "Does the product match the marketing? No. It’s not a luxury watch and is clearly not exceptionally crafted. Honestly, it’s just a bog-standard Chinese-made fashion watch, paired with exaggerated marketing. "

1 like

Oh ja, en welkom natuurlijk! Het voorstellen van alternatieven wordt al uitgebreid gedaan zie ik, dus dat sla ik over. :slight_smile:

1 like

Bedankt voor de reactie iedereen al veel wijzer gekomen hierdoor :grin:

1 like

je kan natuurlijk ook gaan voor de volledige zwarte bullhead van Citizen, de AV0075-70E :ok_hand:
is natuurlijk iets duurder maar dan heb je gelijk een limited model :ok_hand:

Om maar eens een leuk model van iemand hier op het forum uit te lichten:

Okay, het is geen chronograaf. Maar verder qua stijl wil dichtbij de getoonde Diesel. (Als in “black out, full stealth”)

Edit:
En welkom uiteraard! Wel oppassen; aanwezigheid op dit forum verhoogt het risico op besmetting met het horlogevirus :wink:

1 like

Welkom hier bij HF !
Ja er zijn vele mooie horloges Moeilijk Hé

Welkom! Zwarte horloges zijn altijd lastig.
Heb zelf ook een zwarte gunmetal Diesel gehad. Een Big Chief. Leuk modemerk ding maar met een simpel quartz uurwerkje erin en niet echt goede kwaliteit. Kon hem na 1 dag terugbrengen omdat er een chronowijzer los kwam.

Heb verder niet veel leuke zwarte horloges gezien op de Representor na. Die heb ik gehad en vond ik wel tof. Die is ook leverbaar met een zwarte stalen band maar ik droeg hem het liefst op canvas.

Heb hem weggedaan maar kreeg spijt en heb nu weer een andere gekocht :laughing:

De eigenaar van het merk is trouwens ook lid hier. Goed zoeken en je vindt hem :hugs:

4 likes

Zou geen Diesel horloge kopen. “ je koopt ook geen Rolex broek “

2 likes

Voor diesel zou ik idd ook niet gaan… vaak ook veel te duur voor wat je krijgt omdat je voor het merk diesel betaald… heb zelf vroeger 1 gehad waar allemaal vocht in kwam te zitten, en dat waarschijnlijk na een klein beetje regen…

Ik zou zoeken naar een citzen, seiko of evt een fossil… fossil meestal wel een simpel uurwerkje, maar zitten wel grappige horloges tussen… Wil je wat meer besteden en wat meer waar voor je geld dan zou ik kijken naar Seiko of Tissot

Welkom en veel plezier op ons mooie Forum. Tips genoeg voor je volgende aankoop in ieder geval!

als je een diameter kleiner wilt dan 45 mm moet je niet bij diesel kijken

Zoals de voorgaande posters al hebben gezegd.
Gewoon een echt horlogemerk zoeken en zeker geen diesel want daar wordt teveel mee gesjoemeld :wink:

groetjes Lenno

In al de jaren dat “Tom” van Eigen huis en tuin in de afleveringen op tv was, droeg hij dezelfde Diesel horloge. Toch niet echt kantoorwerk wat ie doet.
Dus ze kunnen best lang mee gaan.

Er zullen hier best wat fanboys zijn die dat zouden doen hoor :sweat_smile:

Welkom!
De representor van Brunmontagne, zoals eerder genoemd vinkt al jouw wensen af, behalve dat het geen chrono is. Zeker de zwarte stalen band is een hele mooie combi!!

Zwarte chrono’s is omega goed mee, maar die vallen wel in een heel ander budget… en geen zwarte stalen banden beschikbaar.

Start met de representor en spaar dan desnoods verder voor een chrono automaat.

3 likes