Digitaal en vierkant

Al een aantal jaren ben ik in bezit van de G-shock GW9200-1, oftewel de Riseman. Mijn trouwe metgezel tijdens de momenten dat ik even snel een horloge pak, vakanties en zelfs een langere reis die ik heb gemaakt. Hoe leuk de gimmicks zoals hoogtemeter, thermometer e.d. ook zijn, ik begon me in de loop van de tijd steeds meer te ergeren aan de hoogte van de kast.

Op zoek naar een exemplaar die in een aantal belangrijker opzichten (radio-controlled, batterij op zonne-energie, een zekere mate van waterresistentie) overeenkomsten vertoont met de Riseman. Hoewel ik wel eens met een schuin oog heb gekeken naar vierkante horloges zoals de TH Monaco, JLC Reverso of de Cartier Santos, ben ik nog niet om. Eens zien wat de GW-5000 me in dat opzicht kan brengen!

Een ingetogen front, zonder te veel ā€˜frutsel’s’

De (nog) onberispelijk glimmende achterkant

Heel glimmend

Onvermijdelijk polsfoto

Met zijn gespierde neef

De GW-5000 is een stukje zwaarder dan de Riseman, mede door de stalen achterkant. Omdat de kast een stukje minder groot is valt hij wat mooier om mijn pols. Opvallend is dat ondanks dat beide horloges radio-controlled zijn, ze een aantal seconden verschillen. Kan ik nog niet met een gerust hart aannemen dat ik de juiste tijd heb…

6 likes

De mooiere onder de digitale klokjes.

GW-5000, dat is wat mij betreft de ultieme moderne G-Shock, daar ga je veel draagplezier mee hebben!

Dat kan komen omdat hij niet is gesynct. Als dat het geval is staat er RCVD in de linker bovenhoek, als je op de knop rechtsonder drukt kan je zien wanneer de laatste succesvolle sync heeft plaatsgevonden. Ik heb nooit enig tijdsverschil kunnen waarnemen tussen mijn diverse gesyncte G’s.

1 like

Ultieme G

Inderdaad. Ik ben zeer tevreden met en over mijn 5610, en/maar zou deze er ook nog wel bij willen.

Proficiat, mooie aanwinst!

Ja die GW 5000 is een cool ding.:thumbsup:

Ik ben benieuwd hoe lang de ( solar ) oplaadbare batterij mee gaat.
En of deze makkelijk te vervangen is, bijv zonder te solderen.

Grt.

Goede keuze, heel fijn ā€œcare-freeā€ horloge.
Groeten van zn broer

Edit: Oh belachelijk onduidelijke foto zie ik nu, achja ik geef de zeelucht de schuld :sweat_smile:

1 like

Twee absolute toppers.