ik zoek me een ongeluk maar krijg de waarheid maar niet achterhaald! Wat is de dikte van de Superocean chrono II? Ik zie diverse diktes online, van 15mm tot meer dan 17! Wie oh wie weet het precies? Ik overweeg deze, of de Avenger chrono titanium A13360. Als ze beide even dik zijn, is de Avenger iets gaver omdat 'ie van titanium is, en 2mm breder. De A20348 Chronomat Longitude vind ik ook heel erg knap, en staat ook op de shortlist. Wil weer een Breitling in de ‘familie’ opnemen, na bijna 20 jaar.
Die avenger lees ik als zijnde 17.6mm dik; dat is echt teveel. Ik heb al een Edox met precies hetzelfde uurwerk, zelfde WR als de Avenger, zelfde diameter ook, dus die dubbelen zie ik niet zo zitten.
15mm voor de SuperOcean is prima, 16 is mij te dik, ik heb al een paar behoorlijke dikkerds…
Denk dat ze de riders meenemen als je op 17mm uitkomt. Horloge is wel redelijk topzwaar.
Op dikte punt mat ik met een slechte analoge meter tegen de 16mm,maar het glas loopt licht bol.
Goed, ik heb 'm, de A13340. Hij is gewoon echt 17 millimeter dik. Geen 15. Zonder riders. Ik kan met geen mogelijkheid achterhalen hoe ooit iemand 15 kon bedenken.
Ik heb genoeg chrono’s van 17mm dik, dus dat is de tegenvaller. Hij draagt niet onaardig. De diameter, dat is ook een verrassing. Geen 42, maar 41.5. Halve millimeter is niet veel, maar toch net genoeg om me wat te triggeren.
Maakt niet uit, het is aangename verrassing hoe het uitpakt.
Dikte is 15,1 mm.
Op Breitling Source kun je veel vinden.
De A13340 blijft een pracht horloge, heb hem verschillende keren gehad en toch telkens weer spijt van de verkoop.
De prijzen blijven hoog.
Succes.