Dikte horloge

Merk dat veel van mijn overhemden een licht versleten linker mouw hebben… Óók die overhemden met een ruimere linker manchet.

Komt mogelijk door de Ploprof… begrijp nu Angelli beter…

1 like

Vandaag 16mm dik aan.
Dat was lastig.
Maar een gaaf horloge is het zeker.
10mm of minder is ideaal…

2 likes

de Tank Solo L is 5.5 millies.

4x per week :frowning:

Maar 12mm is best wel de ideale dikte.

1 like

Volgens mij zit ik in t verkeerde topic :upside_down_face:

1 like

Alles kan, het moet vooral bij je persoonlijke stijl passen. En afwisseling is ook wat.

1 like

Er zijn grenzen.

Ik zie om jouw pols al 4 dingen die echt niet kunnen :innocent:

2 likes

Ik draag uitsluitend op maat gemaakte hemden en laat daarbij het knoopje van mijn linker manchet altijd iets een halve centimeter naar voren plaatsen ten opzichte van de andere manchet. Op deze manier heb ik iets ruimte over zodat de manchet altijd strak over het horloge valt, ongeacht de dikte van het horloge dat ik op dat moment draag.

3 likes

19e eeuw kom er maar in!
Maar serieus, dragen we dat echt nog dagelijks naar kantoor/werk?

15mm incl glaasje vind ik eel de max. Persoonlijk zou ik n Omega GMT planet ocean willen, maar 17,5mm is gewoon idioot dik.

Ware het dat dat nu niet mijn pols is. :wink:

En het kan altijd meer.

Niet naar kantoor, wel naar beurzen e.d. (op 2020 na :wink: ).
Voor mij is praktisch én esthetisch ~12mm hoogte / 40mm diameter de max, liever iets bescheidener. Verder vooral met 't verhaal van @Fate_Amenable_To_Change eens; die goldielocks ratio zou bij mijn pols ook zo rond de 36-38mm diameter, 9-11mm dikte zitten.
Een dresswatch boven de 40mm moet je eigenlijk sowieso niet willen. En ‘kek doen’ met een G-shock bij je pak ook niet.
/19-eeuwse-visie. :wink:

3 likes

Met kerst o.i.d. vind ik het ook wel leuk ja, gelukkig denkt de familie, buiten het gezin, nog steeds dat Hugo Boss of CK duurder is dan IWC of Tudor.

2 likes

Eeuwig zonde dat die Tudors zo dik zijn

Hebben we het nu nog steeds over horloges? :wink:

2 likes

En de rolex gmt gewoon 2.6mm dunner is…

het is morgen pas Aloha Friday

3 likes

Het. Is. Geen. Hawai. Overhemd. :neutral_face:
:joy: het zijn bloemetjes.

3 likes

over wat zouden we het anders hebben? :wink: