Dikte horloge

Goedemorgen.

Ik ben benieuwd wat in jullie ogen de maximale dikte van een horloge mag zijn, wil deze bij een pak te dragen zijn. Waarbij het horloge ook mooi onder je mouw valt.

Let me know :slight_smile:

1 like

Dat ligt vooral aan het overhemd wat je draagtā€¦ Als hij maar gemakkelijk onder het manchet glijdt. Maar ik vind 10mm wel een goede richtlijn voor een dresser.

6 likes

Niet te traditioneel denken. Gewoon huppakee!

18 likes

Is van meer dingen afhankelijk. Mijn Colt is slechts 10.9mm maar die rider tabs steken daarboven uit en zijn best scherp. Die blijven nog wel eens hangen in mijn mouwen.

1 like

Een submariner kan ook bij een pak (vind ik) dus het hoeft niet zo heel dun. Maar meer dan 14-15 is lastig als je je manchet niet ruimer laat makenā€¦

Dat vind ik zo irritant aan mijn Crosswind. De riders haken teveel aan mijn mouwen. Voornamelijk aan truien en stikranden van blouses of jassen.

1 like

Ja ik heb er ook last van. Ik denk dat mā€™n overhemden niet lang meegaan op deze manier. :joy:

Eigenlijk meer horloges voor de zomer en korte mouwen.

Ga jij nog naar kantoor dan, of zit je thuis in pak? :slightly_smiling_face: Ik merk dat mijn ā€˜nettereā€™ horloges het afgelopen jaar veel tijd in de doos doorbrengen en ik vooral mijn Turtle en GShock draag, daardoor is deze vraag niet zo aan de orde voor me.

1 like

probeer deze eens :wink:

3 likes

Nou, als dit kan, kan alles.
Maar goed, als ik naar de schoenen van zijn partijgenoot kijkā€¦

6 likes

Ik zou voor zekerheid gaan 4 mm dik!

Stijl en (de top van) het CDA gaan duidelijk niet samen.

2 likes

Hij heeft zā€™n festival bandjes van 2019 nog om. :rofl:

Denk dat dit ongeveer wel de maximale dikte mag zijn. De diameter kan dan wel een probleem geven.

1 like

9-11mm valt mooi onder een mouw. Zodra je =<12mm doet wordt dat minder, en zodra je onder de 9mm duikt wordt het horloge in mijn ogen gewoon oninteressant. Er is dus echt een goldilocks-zone.

De vorm is ook een dingetje. Ik merk dat de Alpinist met een whopping 13,2mm nog onder mā€™n mouw valt, maar daā€™s omdat de kast en bezel een rond profiel hebben die het manchet er over heen laat vallen, terwijl de kast ook klein van stuk is, dus de dikte wordt goedgemaakt door de 39mm grootte.

Kort en goed: Voor grote of slab-sided kasten, vierkante bezels of sterk opstaande bezels zou ik max 11mm roepen, maar voor wat rondere horloges met een kleine diameter en een wat ā€œgeleidenderā€ vorm kom je met 12-13mm ook weg.

Daā€™s goed nieuws voor diegenen die een AquaTerra willen dragen, want die zitten ook tussen de 12,4 en 13,2mm dikte, afhankelijk van de maat. Ook een Rolex DJ is al gauw 11,8mm dik.

Evengoed, de beste horloges wat ik heb voor bij overhemden? Een Seiko Lord-Matic uit 1971 met een vintage C-shape kast die met glas en al net geen 10,5mm dik is, en nog beter, een Nomos Ahoi 36mm met een dikte van 9,8mm. Dan is Archimede vaak mooi plat. Mijn pilot, 39mm groot, is maar 10,2mm dik, en een erg fijne maat. 10,2mm is ook de dikte van mā€™n GS quartz en mā€™n Chronomaster is 10,6mm dik.

Kortom: Allemaal minder dan 40mm groot, allemaal minder dan 11mm dik, en allemaal met een bezel die afgeschuind is.

7 likes

Haha vind dit ergens wel prachtig. Een citizen promaster bij een pak, midden in den Haag. Kan dit wel waarderen.

Zelf zou ik echter voor een mooie dresser gaan van onder 10mm en anders een ander stijlvol horloge van max 12

1 like

7,5 mm

9 likes

Kan prima, maar wel hij doet teveel zijn best om ā€œgewoontjesā€ over te komen. Handgemaakt pak en dan simpele duiker erbijā€¦teveel over nagedacht.

On topic, ik draag alles onder jasje dus van zuurstok G-shock tot MM300.

2 likes

Laat mijn linker manchet altijd iets wijder maken, vind het prettig als ie er soepel onder glijdt.

2 likes

Afhankelijk van het ā€œpakā€ kan je deze ook hebben.

Wel op een duikpak welteverstaan.

1 like