Dikte van een horloge

Ik zou nooit in de positie geraken om die kennis te vergaren. Maar goed, bij ons op kantoor wordt er misschien meer dan gemiddeld over “dismissable offences” gepraat.

Hoe dan ook, smaken verschillen, maar de wiskundige dikteberekening is wel wat. Iets van een basis-proportie klinkt aannemelijk.

Zo kun je op basis van je eigen lichaamsbouw ook angstvallig goede voorspellingen doen over het type partner waar je waarschijnlijk mee thuis komt.

Maar ik ben nieuwsgierig: was die collega zelf een soort van Chris Hemsworth-achtige halfgod?

1 like

heb je wellicht een linkje?

Een soort wederkerige frenologie der lichaamstypes lijkt me wel lollig om over te lezen.

1 like

Kan toch, 17mm dik en 51mm rond? Dat zit prima in de 1/3 verhouding.

1 like

Toch een kleine toevoeging gemaakt :sweat_smile:

Frenologie gaat ver, maar het blijkt dat 99 van de 100 paren ten opzichte van elkaar binnen een bepaalde bandbreedte van lengte, zwaarte en tint liggen die smaller is dan wij zouden willen toegeven.

Bron? Ik moet zoeken.

:rofl::rofl::rofl::rofl: Tja. Het is waar.

2 likes

Da’s niet zo moeilijk: de meeste mannen zoeken een type zoals hun eigen moeder.
Ik durf het mijn vrouw niet te zeggen :slight_smile: Kom ik er niet meer in

Bullshit alert :rofl:

Mijn vriendin lijkt wel heel erg op mijn schoonmoeder. Telt dat ook?

Sterkte.

1 like

Dankjewel

Daar worden al vele jaren lang onderzoekjes naar gedaan.

Maar hier kun je dan weer lezen dat we gemiddelde figuren eigenlijk leuker vinden, terwijl alles wat je vaak ziet vanzelf lekkerder wordt:

Het is een jungle.

Dat zeg je, maar ik ken mensen die schoonma gedaan hebben, en dat leuker vonden dan de dochter.

1 like

Klopt, is een prima maatje.:joy:

Jep. Ik heb dat gestudeerd in een grijs verleden. Helaas is t allemaal niet heel reproduceerbaar.

1 like

Ik vraag me af, als je de botte cijfers in een BI omgeving gooit, of dat wel zo is. Gewoon even de fysiometrische data van drie miljoen Nederlandse koppels, bijvoorbeeld.

Want dat wij selectief paren lijkt me evident, ook al kunnen gedragswetenschappers aan de hand van vragenlijsten niet uitwerken waarom.

Ik had ergens zo’n BI artikel gelezen. Maar ik vind het kreng niet meer.

Waarschijnlijk doordat schoonma extra haar best deed, omdat het weleens de laatste keer kon zijn.

2 likes

Dan ben je óf met je nichtje samen, óf hoor je niet bij de meeste mannen (most likely).

Ik begrijp even niet wat mijn nichtje er mee te maken heeft. Als m’n vriendin ook m’n nichtje is, is mijn schoonmoeder dus ook m’n tante of schoonzus (afhankelijk van of je met nichtje een dochter van mijn broer of een dochter van een oom en tante bedoelt). Ik weet dat er plaatsen zijn waar dat heel normaal is, maar daar kom ik gelukkig niet vandaan.
Dat ik, wat dit onderwerp betreft, niet bij de meeste mannen hoor, is ook niet het geval. De meeste vrouwen lijken op hun moeder, dus bij de meeste mannen lijkt de vrouw/vriendin op hun schoonmoeder :wink:

1 like