Dilemma... Blancpain of Rolex

Als het jeukt moet je krabben.
Maar ik vind deze sprekender.

17 likes

Zeker erg mooi deze.

Die oranje bliksemschicht van de Millgaus… spreekt mij absoluut niet aan.
Deze BP!

1 like

Al ben ik geen enorme Milgauss fan, zou ik toch de Rolex houden. Persoonlijk heb ik niet veel met (deze) Blancpain - ik zou de Rolex er niet voor weg doen in ieder geval.

2 likes

Ik vind de Blancpain specialer, dus die zou ik kiezen

1 like

Ik zou ze eerst in het echt naast elkaar houden. Persoonlijk vind ik de Fifty Fathoms het mooiere horloge, maar als de afwerking minder is dan de fabelhafte afwerking van Rolex zou ik afhaken.

1 like

Hoe doe je dat? Digibeet hier​:joy::joy::joy:

De afwerking zou op haute horlogerie niveau moeten zijn. Hand finished uurwerk enz… van de blancpain. Overigens op de afwerking van de rolex niets aan te merken

1 like

Deze is met 45mm wel een ongelofelijk grote… en 5k duurder dan de in mijn ogen chiquere en meer ingetogen bathyscaphe

1 like

Ik twijfel dus… als ik geen duiker bezit wil ik een duiker, en als ik een duiker heb denk ik: dit gebruik ik nooit alszijnde duiker. :joy:

Moeilijke vraag, ik zou gaan voor de Blancpain, hoewel ik wel vind dat er mooiere Blancpains zijn. De Blancpain is qua prijs overigens wel bijna het dubbele van de Rolex Milgaus. Een heel andere prijsklasse dus. Maar ik vind dat ze qua afwerking weinig voor elkaar onder doen.

Ik zeg: Milgauss eruit, Railmaster erin
Deze Blancpain zegt me niet zoveel

2 likes

Dat valt erg mee hoor! De rolex is retail 7900,- en de blancpain staal zoals hier afgebeeld 9800,- nogwat. Plus dat de kans groot is dat je nog iets van korting kan bedingen op de blancpain.

Ik heb niet zoveel met de railmaster… qua hardware niet zoveel verschil want allebei antimagnetisch en staal

1 like

Maar wel bedankt voor de suggestie !

1 like

Herkenbaar dilemma. De eeuwige zoektocht die velen van ons doormaken.

Ik heb de milgauss blue in bestelling staan dus daar zou mijn voorkeur naar uitgaan. Maar het gaat om jou! Wat spreekt je het meeste aan. Wat past het best bij jouw eventuele andere horloges binnen de collectie.

Beide fraai!

4 likes

Blancpain!

1 like

Ik ga iets zeggen wat ik nooit had gedacht. Hou de Rolex. Over het algemeen heb ik niks met Rolex, alleen dan dat ze non-profit zijn.

De Blancepain is gewoon een skinny duikhorloge en heeft een duidelijke identiteitscrisis. Daarnaast is het saai. Deze Rolex is fun maar toch ook niet te kinderachtig.

Ik ben dus van mening dat de Rolex persoonlijker zal blijven voelen en daardoor bijzonderder.

2 likes

De vierkante wijzers, datum op half vijf en de grootte van de indices doen mij dit zeggen:

Milgauss all day any day.

Ik zou Blancpain een warm hart willen toedragen omdat ze aan de wieg hebben gestaan van het duikhorloge zoals we dat nu kennen, maar juist Blancpain onderscheidt zich op dat vlak totaal niet (in positieve zin, de datum op half vijf is anders, maar niet op een goeie manier). Rolex trouwens ook niet.

Als ik beide horloges naast de nieuwe broad arrow Seamaster 300 houd?

Boom goes the dynamite. Er is voor mij op dit moment maar één duiker op de markt die ik meer dan 2000 Euro waard zou vinden.

Dus buiten die Seamaster: Hou lekker die Rolex.

6 likes

Goed argument!
Blijf toch ook de blancpain fraai vinden met zijn mooie uurwerk, sunburst wijzerplaat en 120 uur(!) Gangreserve

Deze is inderdaad erg fraai ja…:heart_eyes:

1 like