Dilemma, budget reishorloge

Deze zomer reis ik wat door Europa en daarom ben ik op zoek naar een leuk, goedkoper horloge als alternatief voor mijn Sub ND.
Momenteel twijfel ik tussen deze 3:



Wat denken jullie? Eventueel nog andere suggesties? Laat maar weten.

9 likes

geen dilemma hoor, gewoon die Wolbrook, klaar ben je!

8 likes

Ik vind ook de Wolbrook de beste keuze. Kan onder water en ziet er robuuster uit. Daarnaast vind ik het ontwerp leuker.

1 like

Deze is ook nog een optie.

2 likes

Dat vraagt om een Poll.

Welk horloge moet het worden:

  • Hoffman
  • Dan Henry
  • Wolbrook
0 stemmers
3 likes

Drie leuke opties, kun je niet fout mee gaan. De Wolbrook zou mijn keuze zijn, tikt alle boxen aan voor een leuk, stoer en sportief reis horloge

Leuke horloges!

Persoonlijk zou ik voor een Seiko gaan.

Dit horloges vind ik ook heel tof, en heeft een leuk verhaal:

4 likes

Voor een trip in de zomer zou ik niet kiezen voor een horloge op leer. En ik zou een datum wel prettig vinden voor op reis :slightly_smiling_face:

2 likes

Bandje kan je wisselen hé. Heb nog wat NATO’s liggen.
Ik hou zelf niet zo van een datum op mijn horloges.

In dat geval kies ik de Hoffman. Vind ik het mooiste van de drie :+1:

2 likes

Dilemma’s dillema’s…ik sluit me aan bij de groep Hoffman.

Idem. Wolbrook is wel tof maar past niet in dat rijtje en beetje zwaar aan de fake-vintage lume. Wel heel leuke bezel.

Dan Henry… Dat klinkt voor mij als een Aliexpress “laten we eens een Europees klinkende naam op onze Chinese boel kleven” merk. Geen idee of dat terecht is. Maar hoe dan ook de minst mooie van de drie.

Die Hoffman is net, niet te druk, leuk om zien, leuke wijzers. En ik ben biased door de naam wegens een oude ex-collega van @Fate_Amenable_To_Change en mijzelf. Ik hoop heel hard dat het een mechanisch horloge is want quartz zou een dikke afknapper zijn. :smile:

Wolbrook :wink:

Snap wat je bedoelt maar in in dit geval is dat nou net niet weer terecht. Blijkbaar is het zelf een grote verzamelaar die als doel heeft klassieke horloge ontwerpelementen uit verschillende tijdperken bereikbaar te maken voor iedereen in betaalbare modellen die geĂŻnspireerd zijn op maar geen kopie van zijn.

Het zijn veelal chronograafjes met een Seiko mechaquarts in een trits van stijlen.

Best een sympathiek merk wat mij betreft. Heb het er zelf alleen altijd net niet gevonden om aan te schaffen.

On topic:
De Wolbrook. Cool ontwerp en past helemaal in de reizigers/avonturiers vibe. :wink: Vintage lume heb ik zelf nooit zoveel problemen mee. Ik associeer dat vooral met gewoon een kleur ipv iets dat er oud uit moet zien.

Hoffman gestemd, puur vanwege het design, vooral de wijzers zijn erg mooi…

Persoonlijk zou ik voor een budget zomer/reishorloge gaan voor 100m WR. De wolbrook voelt het meest robuust.
Ook een leuke mecaquartz:

Leuk ding

1 like

Ik vond die Dan Henry eigenlijk het leukst. Überhaupt ook een erg aantrekkelijk horloge. Weliswaar is DH ook aardig “geïnspireerd” door klassieke ontwerp, maar die Hoffman ademt iets teveel Daytona vibe. Die Wolbrook is ook tof maar ik vind zo’n bezel met die tijdzones zo onzinnig als je er concreet niets mee doet.
Ik zou de Dan Henry dus kiezen!

Voor mij is de keuze ook eenvoudig. De Hoffman zonder twijfel.

Thx voor de vele reacties! Het maakt de keuze niet makkelijker :grinning:

Neig op dit moment meest naar deze:

2 likes