Dilemma Cartier Santos vs Breitling Chronomat 40 GMT

Ik vind de breitling niet verkeerd maar ik voel me zelf veel meer aangetrokken tot de Santos. Heb het idee dat dat een veel minder alledaags horloge is maar zich tegelijkertijd in meer verschillende situaties staande zou houden.

1 like

Ik ook

1 like

Staat in het blauwe een mooie iwc ingenieur.
Die al gezien?

1 like

Ik denk dan beetje dit (maar ben niet 100% zeker of ze allemaal binnen de 7k zitten)

Of dit:

2 likes

Wel niet 7k betalen voor de Breitling… Het is wel een mooi ding en je bent er niet zo erg afhankelijk mee van het merk voor de service. Het is daarnaast iets wat in mij ogen goed samengaat met veel stijlen. De Santos is wat mij betreft een kunstwerkje maar daarmee moet denk ik de rest er wel op afgestemd worden om het geheel te maken.

Beiden al om de pols gehad?

1 like

Cartier, prachtig. Die band zit echt bijzonder in elkaar. Super smaakvol!

By far de Breitling. Meer multi purpose, spannender. Ondanks dat de Santos uiteraard een fantastisch horloge is raak ik er wat snel op uitggekeken.

1 like

Spanning zit in eenvoud :wink:

Duidelijk de Cartier…. Is wat mij betreft ook eigenlijk geen keus (vind Breitling ehhh….🫢)

1 like

Ok, eerst en vooral, ik zie vele maken liever het design van de Cartier.
Ik vermoed wel dat die rouleaux armband van de Breitling comfortabeler is.

Ik was eens gaan kijken wat je nu nog hebt voor 7000 euro, man man man, veel minder dan Ik dacht. Die prijzen.

Maar ok, 2 voorstellen. De eerste is niet waar ik direct aan zou denken, maar toch, een Bulgari.

De volgende leek me wel leuk omdat de dial interessant is, een limited Grand Seiko, met high beat gangwerk.

2 likes

Ja staat ook op het lijstje, alhoewel ik de Chopard Alpine eagle ook wel gaaf vind.

Ik zou het wel weten :slightly_smiling_face:

4 likes

Die staat ook in het blauw :grinning:
Supermooi de chopard maar de zenith :point_up_2: is ook een mooie optie

1 like

Dat zijn zulke verschillende horloges dat ik bijna zou roepen dat ze mooi naast elkaar in de doos zouden passen.

Ik heb de Santos Medium gekocht.

De reden: Een vriend van me uit Kopenhagen kwam me bezoeken en had er eentje gekocht. Ik heb hem een dag gedragen, en het horloge zit zo fantastisch dat ik eigenlijk direct om was.

Ik heb bijna alles wat groter was dan 40mm verkocht, en vrijwel overal kleinere horloges voor terug gekocht, en de Santos Medium heb ik zo’n half jaar na dato vaak om. Het is echt een horloge wat het goed doet in vergaderingen, of in de bar, of aan het strand, omdat het zorgeloos is.

In tegenstelling tot de Defy Skyline die @Horlogemakker noemt is het ook maar 8,83mm dik. De Zenith die getoond wordt is een whopping 12mm dik, en dat ga je altijd voelen.

Als ik zeven duizend ballen uitgeef aan een horloge is de vraag of het mooi is bijna (bijna) secundair. Past het bij je kleding? Draagt het comfortabel? Kun je het altijd dragen? Dat soort vragen doemen dan in me op. En de Santos is echt een kandidaat die goed als enige horloge dienst zou kunnen doen.

Zijn er nadelen? Jawel, de hoogglanzende bezel is van boterkoek, die hou je niet gaaf.

Voor een GMT is hij mooi dun. Ga maar na, met 11,7mm is hij zelfs dunner dan de Zenith. Ik vind het een cool horloge met een coole bracelet, en het zou naast de Santos een mooie 2-piece zijn. :slight_smile:

Nog één puntje over de Zenith Defy Skyline: Ze zijn prachtig. Maar dat wijzertje, daar werd ik in korte tijd tureluurs van.

Nee. Zeker niet. De Speedy komt met een wat forse korting dichtbij (ik zag ze voor 7100 bij Gassan op het vliegveld), de AT is binnen budget. De Portugieser chronograaf is 9000 ballen en de kleine seconde ook al 8250. En ik zie niks waar ik niet liever een Breitling voor zou hebben, voor 5900 bij de AD.

De Grand Seiko is boven budget, maar is het ook daadwerkelijk waard. In tegenstelling tot de IWC’s, naar mijn beleving. IWC bewijst in mijn optiek met de Ingenieur dat ze niet meer weten in welk segment ze eigenlijk spelen.

Zie ik daar nou een grote Cartier om jouw pols?

4 likes

Dat zie je heel goed. :wink:

2 likes

7 likes

Done deal

Topding. :star_struck:

1 like

Koop wat je mooi vind, inhouse of niet is wat mij betreft zo overrated, :bomb::sweat_smile: De Cartier getuigt in ieder geval van stijl en klasse al ben ik ook echt wel Breitling fan. Cartier zou dus mijn eerste keuze zijn. Succes!

1 like

Gefeliciteerd met je aanwinst!

1 like