Dilemma: Christiaan van der Klaauw of Longines

Das wel heel lang :scream:

1 like

Prachtig horloge, gefeliciteerd.

1 like

Klopt, misschien kijken of ik dat gat tijdelijk kan opvullen met een MoonSwatch :rofl:

1 like

Heel mooi, gefeliciteerd

1 like

Congrats, mooi hoor👌🏾

1 like

Ik had al een NA topic gemaakt, maar ik zal ook hier nog even wat foto’s er bij zetten :slight_smile:

14 likes

Hij kan ook wel een poetsbeurtje gebruiken zo te zien maar dat doen ze volgens mij wel met de servicebeurt

Hij heeft inderdaad wat gebruikssporen,
hoewel de meeste zichtbare sporen denk ik van mij zelf zijn inmiddels :wink:

1 like

Waarschijnlijk als hij voor service is geweest zie je er niet meer van,kost wat maar dan heb je ook wat :ok_hand:t2:

1 like

7 likes

De kosten voor service had ik ingecalculeerd en meegenomen in de aankoop.

Nu echter blijkt dat het horloge slechts 1 keer is gedragen (tijdens een cruise vakantie) door de vorige eigenaar, en verder alleen in de kluis gelegen heeft, heb ik twijfels om dit te laten doen.

Ik heb hem nu ruim een week gedragen, en hij heeft geen zichtbare afwijking
(ik heb geen time-grapher om te meten, dus ik kijk naar de tijd t.o.v. een radio-contraled klok)
Daarmee sluit ik ingedikte olie dus uit, en de slijtage zal door het stilliggen ook wel mee vallen :slight_smile:

Blijft het polijsten van de kast over.
In het echt zijn de gebruikssporen minder te zien dan op de foto.
Ik stoor mij er niet aan en geeft een meer vrij gevoel van dragen.

Wel wil ik een nieuwe band erbij aanschaffen, juist omdat dit een originele kroko-band is welke ze niet meer maken. Nieuwe band er om en deze voor de authenticiteit bewaren in de doos.

Is dit een goede gedachtengang, of maak ik een denkfout?

3 likes

Geef je groot gelijk, onderhoud kan altijd nog neem ik aan.
Je kan altijd nog informeren bij CvK wat wijsheid is.

Volgens mij zijn soortgelijke alligator-banden te bestellen bij horlogebanden.com

Onderhoud kan idd altijd.
Bij CvdK adviseren ze per definitie iedere 8 tot 10 jaar hun horloges te laten servicen.
De reactie toen ik vertelde dat deze schoonheid uit 2005 nog nooit service had gehad;
“wat goed dat hij nog loopt dan” vond ik eigenlijk wel vreemd.
Alsof ze geen 18 jaar normaal zouden kunnen blijven lopen?
Mijn Seiko automaat uit de jaren 70 doet het ook nog perfect en is nog nooit open geweest :wink:

4 likes

Zou inderdaad niet best zijn als een horloge van deze kwaliteit het niet zo lang uit zou houden.
Zullen ze wel niet zo bedoeld hebben denk ik :sweat_smile:

2 likes

Bij een reeds gedragen leren band lijkt me dat niet zo relevant. De sluiting/gesp lijkt me wel de moeite waard om mooi te houden. Maar ja, die wel je gewoon dragen met zo’n pracht horloge :smiley:

1 like

Nu zal ik wel commentaar krijgen :grimacing: maar wat de gebruikssporen betreft een cape cod polijstdoekje doet wonderen en kost maar een paar euro’s

2 likes

Gaafen toch gelukt en goed geluisterd :wink:

1 like

Waarom commentaar? :wink:

Je bent niet de eerste die het oppert, en in onze shop hebben we Cape Cod gewoon op voorraad.
Toch twijfel ik dit te doen. Dit omdat zoals ik al schreef in het echt de sporen echt meevallen,
daarnaast draag ik hem nu heel makkelijk bijna dagelijks, wellicht omdat “de eerste kras” er al op zit.

Mijn Meistersinger heb ik nieuw gekocht en nog maar een enkele keer om gehad.
Deze is nog puntgaaf en draag hem daarmee eigenlijk alleen op vrije dagen,
omdoen in de winkel voelt vreemd en een beetje onwennig angstig voor die “eerste kras”.
Ondanks dat de CvdK veel exclusiever is en (veel) meer gekost heeft draag ik die heerlijk tijdens het werk.

2 likes

Puur uit interesse maar wat vraagt CvdK voor een servicebeurt? Het zal ongetwijfeld uurwerk afhankelijk zijn :thinking:

1 like