Dilemma , Hamilton of Hamilton

De onderste.

1 like

Onderste!

1 like

Ik zou ook voor de onderste gaan, maar dan met zilverkleurige wijzers en cijfers (als die bestaat).

die Hammy’s zijn een flinke slag groter dan de SARX dus dat zou moeten lukken dan

die van de Hamilton zijn geschilderd door Birmese kinderen als ik mij niet vergis :wink:

1 like

De onderste, ik had destijds ook zo’n dilemma bij het kiezen van m’n Tissot dresser. Heb toen voor “gouden” wijzers gekozen en geen spijt gehad, blijft “tijdloos” mooi!

De bovenste weet ik toevallig te koop in zeer nette staat:

http://www.ten2two.nl/?s_p_c_t=1342&ident=1&product_id=44&cat_id_4_1=0&page_num_4_1=3&prod_name_4_1&back=1

Een adelijke dame in een dure buurt van Stockholm werd ooit voor SVT1 gevraagd wat ze van kinderarbeid vond. Haar antwoord is nog steeds een klassieker: “Daar ben ik op tegen. Kinderen hebben geen enkel gevoel voor kwaliteit.” :slight_smile: :slight_smile:

Ik heb ooit een Archimede horloge in handen gehad waarvan ze geschilderd zijn (het oude model 42mm pilot, voor dat ze thermisch blauwe wijzers gingen doen) en die zagen er echt veel, veel blauwer uit. De wijzers komen op mij niet over als chemisch geblauwd of geverfd, dus helaas houdt ik de Birmese kindertjes niet van de straat.

Nu kan ik gek zijn, natuurlijk, dus een rondje googlen doet het volgende:
“Flamed blue hands are indicative of the brand’s long watchmaking heritage.” van Hamilton zelf.

Worn&Wound zegt er dit over:
“The hands of the Khaki Navy Pioneer Auto are Poire style, and made of heat blued steel.”

Dat doen ze in deze, zeer complete, review:

http://wornandwound.com/review/hamilton-khaki-navy-pioneer-automatic-review/

Wederom, geen Birmese kindertjes. :slight_smile:

1 like

1 like

Da’s niet de Kleine Seconde versie, maar de opvolger er van. 43mm ipv de 40mm van de KS.

Moet ik er ook bij zeggen dat ik 'm bij Montredo voor 739,- inclusief verzending op de mat had liggen, maar dan nagelnieuw.

2 likes

Ook een Hammie fan/eigenaar hier (3 stuks), maar vind ze allebei niet helemaal mooi genoeg. Maar als het moest zou ik voor de onderste gaan.

Kleine seconde is bij Hamilton net te klein, bij Stowa precies goed.

SARX 40,8MM de Hamilton 40MM , ken net denk ik , 40 is wel de max voor mijn iele polsjes.
Misschien toch eerst maar eens gaan passen.

:neutral_face: , hij staat er nu voor 819.

:joy: , De wijzers zijn dus thermisch geblauwd zoals het heurt.

1 like

Smaken verschillen.

@Fate_Amenable_To_Change is pek halen ondertussen , de veren heb ik :joy:

1 like

De onderste, in de kleurstelling van de bovenste. :blush:

De blauwe. Tijdlozer en minder “aanwezig” maar toch chique
 of het helpt weet ik niet
 En als het jeukt moet je krabben
 erger is het als je jeuk hebt en te korte armen.

:thinking::slight_smile:

Nu heb ik ouderwetse HEMA wekkers hoog zitten. Ik wordt gek van m’n alarm op m’n telefoon. Uit sliden zet het alarm niet uit, het komt volgende ingestelde dag/tijd weer terug. Waarom moet ik een extra set handelingen verrichten om het alarm uit te zetten?

Kortom, een wekker van de HEMA is voor mij een soort van heilige graal, dus die pek laat ik voorlopig zitten. :slight_smile:

1 like

De bovenste vind ik fraaier - maar eerlijk gezegd vind ik 'm niet passen bij het merk. Beetje gezocht ook.

Stowa, Frederique Constant en andere merken in het middensegment hebben ook horloges met deze uitstraling die op de een of andere manier logischer zijn ontworpen.

Van deze twee wordt het voor mij dan dus toch de onderste - Een Hamilton die lijkt op een Hamilton

Nu is de bovenste juist ontworpen in dezelfde beeldtaal als de dek-klokken die Hamilton voor de Amerikaanse marine maakte in de jaren 40. Het is dus een echt stukje Hamilton geschiedenis wat herdacht wordt. En ik vind marine-horloges juist erg goed met wire lugs passen.

Ik merk dat mijn keuze het nog verschrikkelijk goed voor me doet. Misschien wel een van m’n favoriete horloges. Naast de Alpinist. En m’n Teutonia. Wellicht ook m’n SKXje. Of
 Oh. Wacht.

:smile: :wink: