Dilemma...klassiek of modern?

Na mijn voordelige aanwinst die nog onderweg is begint het geld wat ik nog op mijn paypal rekening heb staan langzaam te branden. Het is niet veel maar door de dollar kan ik toch erg leuke keuzes maken. Ik heb mijn oog laten vallen op twee horloges die totaal verschillend zijn. Dit maakt de keuze erg moeilijk. Allereerst de Alpha Jumphour.

Het is een mooi stijlvol model met een techniek die me zeer aanspreekt.
Aangezien de zomer eraan komt wilde ik ook wel iets moderns. Ik moet zeggen dat de laatste posts over digitale modellen van Casio mij zeer hebben beinvloed. Ik wil ook wel iets digitaals. Een G-shock vond ik meteen te extreem maar toen ik dit model zag wist ik genoeg.

Er zit ook nog een temperatuurmeter in en de combinatie analoog en digitaal is natuurlijk heel leuk.
Ik weet nog steeds niet welke ik moet kiezen. Lastig hoor deze hobby…:wink:

Ik zou voor de Alpha gaan, maar ik ben dan ook allergisch voor digitale horloge’s.

veel succes met het maken van je keuze!

Ik vind zelf de Alpha mooier. Er zal vast commentaar zijn op het feit dat hij gecopieerd is van een ander merk, maar zelf zou ik niet weten waarvan.

Die Casio is ook leuk, maar niet mijn ding.

Groeten,

Martin

Andre,

Je weet hoe ik over de Casio’s denk. Veel horloge, goede kwaliteit, weinig geld. Bovendien vaak hele mooie uitvoeringen.

Maar als je eerlijk mijn mening wilt weten over beide horloges, dan geef ik de voorkeur aan de Alpha. Vind dit model wel heel erg apart en de uitvoering is bijzonder mooi (heb nog even op Alpha watches gekeken).

Veel succes met je keuze, we horen en zien het wel.

groet

Ed

ik vind casio’s verschrikkelijk afschuwelijk.

Daarom zou ik in dit geval voor de Alpha gaan. Ziet er best ok uit.

Mijn beste,

Moeilijke keus deze twee zo verschillende horloges.
Maar als ik toch een keus zou moeten maken dan zou ik zelf kiezen voor het prachtige horloge van ‘Alpha Jumphour’. Het horloge heeft werkelijk een schitterende design. Mooie rondingen een fraaie wijzerplaat en een kroon die er wezen mag. Het lijkt enigszins wat op een vintage.
Maar ja zoals je zelf zegt “ aangezien de zomer eraan komt wil ik ook wel eens iets moderns”. Derhalve denk ik dat voor jou het ’Casio’ horloge de meest realistische keus is. Een horloge dat veelzijdig is en tegen een stootje kan. En of dat nou zomerse zonnestralen zijn of een heuse regenbui, een hittegolf of een koude noord-wester, het zal je horloge niet deren.

Succes met je uiteindelijke keus. :wink:

Orologio Signaturis Temporis

Ja glasbodem en automatisch uurwerk trekt toch meer. De drang naar digitaal is eigenlijk meer jeugdsentiment. Op de basisschool had ik een horloge van texas instruments. Hij was helemaal zwart en er zat een stickertje van een formule1 auto op. Wanneer je op het knopje drukte verscheen de tijd in mooie rode leds. Dit model heb ik nooit meer kunnen vinden. De vintage led watches vind ik erg duur momenteel.

De Alpha vind ik buiten zijn merknaam echt helemaal niks.

De Casio heeft volgens mij een erg mooie band en ik vind de wijzers op de klok ook erg mooi. Zelf ben ik denk ik het digitale tijdperk ook wel ontgroeid, maar ik zou best met dat model rond willen lopen. Vind het alleen erg jammer dat de knoppen van plastic zijn.

Succes ermee :).

Die plastic knoppen waren me nog niet opgevallen inderdaad.

Zoals je misschien wel hebt gelezen in de casio posts, vindt ik de Casio’s wel mooi, leuk, en interessant.

Ook hier zou ik voor de Casio gaan, maar niet dit type idd ivm de kunstof knoppen.
Zelf was ik helemaal gek van de WVA-430TDE-1A2VER (titanium), maar de kast is kunstof met een laagje titanium erover helaas, maar er is ook een stalen versie.

Maar eerlijkheidshalve moet ik erbij zeggen, ga naar de juwelier, en bekijk ze irl, want ik heb afgelopen maand een Casio voor mijn zoon gekocht (lijkt op deze in het zwart) die wij op de plaatjes niet mooi vonden, en in real live wel, en een andere andersom.
In Duitsland is er iets meer keus in Casio’s.

De getoonde Alfa zal niet snel om mijn pols hangen.