Dilemma: Longines Conquest vs. Conquest GMT

Dilemma! In september heb ik een bruiloft (als gast) en dat was voor mij reden om een nieuw horloge aan te schaffen. Dit omdat ik alleen duikers en G-shocks heb momenteel. Ik heb de cocktail time geprobeerd maar dat vond ik helemaal niets. Toen zag ik de longines conquest quartz voorbij komen. Prima afmetingen (41mm diameter en 22mm lugs) alleen het quartz gedeelte vind ik minder. Staat wel mooi op mijn pols en is vrij plat. Daarop de longines conquest GMT (automaat) aangeschaft. Laat alleen die 20mm lugs hebben en wat hoger te zijn. Hij is dus wat minder in verhouding, maar dial is wel mooier mijns inziens en dus automaat. Nu weet ik niet welke er kan blijven en dus gedragen gaat worden op bruiloft. What do you recommend?

2 likes

De GMT is in mijn optiek echt 10x mooier.
Ik zou het wel weten.

2 likes

De kwarts. Voor de rest zal het niemand interesseren of überhaupt opvallen wat je draagt, behalve die ene WIS die aanwezig is. Moet ie ook nog eens nuchter zijn.

4 likes

De gmt houden en de quartz aan mij verkopen. :wink:

1 like

Ik wacht even tot @Fate_Amenable_To_Change hier een betoog afsteekt over wat nou wel en wat niet een dresser is, hoe kut staal is en dat dit toch zeker niet de bedoeling is om op een bruiloft te dragen bij een kostuum.

10 likes

Geen moeilijke keus: GMT

1 like

De GMT.

Heb zelf de Quartz gehad, erg mooi horloge. Maar wat een prutswerkje is het. Zelfs na 3x opsturen naar Longines zwabberde de seconde wijzer nog steeds, liep gewoon vrijwel nooit netjes op de indices

1 like

GMT all the way :slight_smile:

1 like

Die rode hand geeft wel iets feestelijks aan de GMT. Dus die voor de bruiloft. Maar eigenlijk is de kwarts een mooier ontwerp, maar ja, wel kwarts… Willen we dat wel? Moeten we dat wel willen?

1 like

Haha boeit me vrij weinig of het een dresser is of niet. Zoals ik al zei heb ik de SARB065 geprobeerd en dat vond ik helemaal niets. Geen dressers meer voor mij… :wink:

Pak

3 likes

De conquest voor de bruiloft, daarna flipperen. Gmt houden!

1 like

Is natuurlijk ook afhankelijk van hoe wild het bruiloftsfeest is. In sommige gevallen is een G-shock dan prima geschikt :stuck_out_tongue:.

1 like

Het woord ‘kostuum’ wordt in het Nederlands tegenwoordig ook gewoon gebruikt voor ‘net pak’.

Kick er wel op als je schoenen, riem en horlogeband zelfde kleur en of leer is.

1 like

Vind ik ook wel zo mooi.

1 like

:joy: Dat blijkt…

2 likes

Blauw pak — met GMT
Of…
Zwart pak / blauwe stropdas — met GMT

Dus de GMT :wink:

1 like

zwart pak ? Hij gaat toch als gast, of toch als bediening ? :slight_smile:

4 likes

Wil je echt top of the bill zijn, dan geldt de navolgende lijst met woorden. Let op: het eerste woord kun je beter niet gebruiken, het tweede deugt des te beter.

Aangenaam (bij het voorstellen) - Geef een hand en zeg uw naam
Beleg - Iets voor op de boterham
Bestek - Messen en vorken
Brood - Boterhammen
Boeket - Bos
Bruiloft - Huwelijk
Burgerlijk (tenzij je het over burgerlijke stand hebt) - Niets
Chic- Netjes
Dineren - Eten
Eet smakelijk - Niets
Elkaar - Mekaar
Eng - Griezelig
Fruit - Vruchten
Gebakje - Taartje
Gehad - Gekregen
Gelijk - Dadelijk, meteen
Gezin - Familie
Heet - Warm
Huiskamer/woonkamer - Zitkamer
Lusten - Houden van
Japon - Jurk
Jeuk - Kriebel
Kapsel - Haar
Knul - Jongen. Knullig mag dan weer wel.
Koelkast - IJskast
Kostuum - Pak
Kwaad - Boos
Leuk - Aardig
Lollig/grappig - Geestig
Nerveus - Zenuwachtig
Oma/opa - Grootmoeder/grootvader
Pantalon - Broek
Panty - Kous
Pilsje - Biertje
Salade - Sla
Serveren - Opdienen
Sieraden - Bijoux
Slipje - Onderbroek
Smullen - Niets. En zeker niet smikkelen.
Snel - Vlug
Studeren (anders dan aan een Universiteit) - Naar school gaan.
Stropdas - das
Toilet, wc - Plee, hum
Transpireren - Zweten
Trek - Honger
Wagen - Auto
Wand - Muur
Wezen (als werkwoord) - Niets
Wintersport - Skiën
Woning - Huis
Zeer - Pijn
3 likes