Dank voor jullie reacties.
Op zich heb ik geen haast met de aanschaf. Enig probleem dat ik heb,is dat ik het niet kan nalaten om af en toe tussendoor iets te kopen ( laatste aanwinst is een Deepblue).
Als ik nu op basis van het wauw gevoel zou moeten kiezen zou het de Pelagos of de Longines HydroConquest worden. Vraag me dan wel af of het prijsverschil ook naar voren komt in het verschil in kwaliteit.
Wellicht een vraag die niet eenvoudig te beantwoorden is, maar ben wel nieuwsgierig naar jullie mening.
Op zich heb ik geen haast met de aanschaf. Enig
probleem dat ik heb,is dat ik het niet kan nalaten
om af en toe tussendoor iets te kopen ( laatste
aanwinst is een Deepblue).
Als ik nu op basis van het wauw gevoel zou moeten
kiezen zou het de Pelagos of de Longines
HydroConquest worden. Vraag me dan wel af of het
prijsverschil ook naar voren komt in het verschil
in kwaliteit.
Wellicht een vraag die niet eenvoudig te
beantwoorden is, maar ben wel nieuwsgierig naar
jullie mening.
Loop de juwelier eens binnen en bekijk ze beiden en kies wat je het mooist vindt.
Stel je hebt 2,5k, vind je het dan waard om een horloge te kopen en zal je dit geld ook willen uitgeven? Zo ja dan kan je gerust doorsparen, mocht je de Pelagos mooier vinden.
Zo’n Deep Blue is een aardig horloge, maar als je die flippert schrijf je er wel behoorlijk op af wat weer ten kosten van het sparen gaat. Kies daarom een klasse of twee hoger, 2ehands en je schrijft bijna niet meer af en je loopt meteen met wat leukers rond.
Wolf, je hebt zelf het antwoord al gegeven in je vraagstelling.
In het Antwerps zeggen wij, “ik kan het aan je adem horen” dat je eigenlijk de Tudor wil maar om financielde reden genoegen probeert te nemen met een klein stapje terug. Niet doen !
Ik heb ooit met dezelfde vraag geworsteld, echter dan met Motorfietsen… ik besloot in 1993 dat ik hoe dan ook ooit een Ducati 851 zou kopen… alleen… geld… tja…
in 1996 kocht ik een Ducati 600… heb er 2 jaar plezier mee gehad… en kocht in 1998 uiteindelijk mijn felbegeerde 851…
Moraal van dit verhaal?.. als er NU een horloge is in de wat lagere prijsklasse waar je een klik mee hebt… een horloge dat je ook graag zou hebben… gewoon kopen… je kunt altijd nog verder sparen en eventueel je eerder gekochte horloge weer van de hand doen…
of ik die Ducati 600 nog wel eens mis?.. jazeker!.. 't lagere gewicht… de looks. het sturen. maar de 851 geeft me heel veel terug… en… ik heb daarna zelfs NOG een Ducati gekocht… een 750… kortom… het zou goed kunnen dat je over een poosje alsnog je “Grail” koopt in de hogere prijsklasse… en dat je later nog eens een goedkoper horloge koopt, vergelijkbaar met wat je eerder had als “investering” in de duurdere… zodat je van beiden kan genieten…
Op zich heb ik geen haast met de aanschaf. Enig
probleem dat ik heb,is dat ik het niet kan
nalaten
om af en toe tussendoor iets te kopen ( laatste
aanwinst is een Deepblue).
Tja, als het te erg jeukt, dan is er zoals ik eerder al vond geen probleem om eerst een Hydroconquest te nemen. Ik weet alleen niet hoeveel je erop ‘verliest’ bij eventueel flipperen.
Als ik nu op basis van het wauw gevoel zou
moeten
kiezen zou het de Pelagos of de Longines
HydroConquest worden. Vraag me dan wel af of
het
prijsverschil ook naar voren komt in het
verschil
in kwaliteit.
Wellicht een vraag die niet eenvoudig te
beantwoorden is, maar ben wel nieuwsgierig naar
jullie mening.
Loop de juwelier eens binnen en bekijk ze beiden
en kies wat je het mooist vindt.
Dat zou ik ook zeker aanbevelen. Misschien heb je meer een klik met de goedkopere Longines of valt de duurdere Tudor je irl tegen.
Ik bedoel, persoonlijk vind ik de SMP300 leuker dan de Seadweller en de Planet Ocean. Niet dat het geen leuke klokken zijn, maar ondanks dat ze duurder zijn, heb ik meer de klik met de SMP.
En als je niet zowel de Hydrocon als de Pelagos hoeft, waarom doorsparen als de Hydro je meer/genoeg plezier geeft?
Als je je vastlegt op een horloge rond de 1500eur, dan zie een paar dagen later een klokje wat 2k kost en je nog beter bevalt…
Goed, verhoog je je budget naar 2k. Zie je een week later een klokje wat 3k kost…
Misschien is het beter het omgekeerd te doen… ga een mooi horloge zoeken en kijk wat het kost. Vind je de prijs goed, dan koop het. Is het te duur, dan zoek verder!
Het probleem is, vind ik, horloges die ca 2,5k kosten, zijn in mijn ogen niet veel beter als horloges die 1,5k kosten…
De meeste gebruiken ETA werken en hebben allemaal ongeveer dezelfde afwerking.
Wel vind ik merken als Sinn en UNION Glashütte zeer interessant en bieden veel horloge voor “relatief” weinig geld!
Voor een Tudor Black bay zou ik nog even doorsparen, die zie ik al voor rond de 2000 euro (nieuw) op chrono24.nl. Al eens aan een Longines Legend Diver gedacht?