Na enige tijd sparen ben ik aan het bedenken of ik nu een horloge moet kopen voor een budget rond de € 1500,00 of nog even moet doorsparen tot bijvoorbeeld €2500.
In de eerste prijsklasse heb ik een aantal mooie horloges gezien zoals de Longines Hydro Conquest (al dan niet met GMT), de Tag Heuer Aquaracer of een Sinn.
Maar ik ben ook erg onder de indruk van de Tudor Pelagos, de Tudor Black Bay of een Omega Seamaster.
Wat zou voor jullie de reden zijn om een horloge aan te kopen rond de 1500 of om juist door te sparen.
Ligt er aan wat je nu om je pols hebt.
Koop een zgan gebruikt horloge met je huidige budget (1500). Dan lekker verder sparen totdat je de centjes bij elkaar hebt voor bijv. de Tudor, Omega.
Dan verkoop je dan je eerder aangekocht horloge.
Voila!
Inderdaad, koop een gebruikt tweedehands horloge wat zijn waarde behoud, bijvoorbeeld de Longines Legend Diver, spaar dan door en tzt ruil je de Longines in.
Als je 2500 euro hebt heb je hetzelfde dilemma
weer met 3500 euro.
Gewoon eerst het model zoeken.
+1!(tu)
Er is idd erg veel moois te vinden voor dat bedrag.
Het is bij mij meerdere keren gebeurd dat ik toch spijt heb gehad van doorsparen en een duurder horloge aanschaffen.
Zoek eerst de klik die je wilt hebben met een horloge en of model, door op onderzoek uit te gaan en zeker even in real life te gaan bekijken en als je weet wat je zoekt en wat het kost dan weet je gelijk of je moet doorsparen of niet.
Nou ik koop gewoon wat ik mooi vind, ik ga niet al
s doe hebben ik wil een horloge van 3000 euro oid,
je moet kope wat je mooi vind gewoon
+1
wat wel gek is, maar een horloge rond de 1000 zou ik nog 2dehands kopen (nieuwe of 2dehandsprijs rond de 1000 euro), maar een horloge +2000 zou ik dan liever nieuw kopen. straffer nog, een horloge rond de 1000 euro zou ik liever 2dehands kopen omdat het me erg waarschijnlijk lijkt dat ik die op een goeie dag weer flipper.
(wat niet wil zeggen dat ik een horloge boven de 2000 per definitie niét zou flipperen)
(volgen jullie nog?)(sorry hoor :))
Inderdaad, koop een gebruikt tweedehands horloge
wat zijn waarde behoud, bijvoorbeeld de Longines
Legend Diver, spaar dan door en tzt ruil je de
Longines in.
Nou ik koop gewoon wat ik mooi vind, ik ga niet
al
s doe hebben ik wil een horloge van 3000 euro
oid,
+1
wat wel gek is, maar een horloge rond de 1000 zou
ik nog 2dehands kopen (nieuwe of 2dehandsprijs
rond de 1000 euro), maar een horloge +2000 zou ik
dan liever nieuw kopen. straffer nog, een horloge
rond de 1000 euro zou ik liever 2dehands kopen
omdat het me erg waarschijnlijk lijkt dat ik die
op een goeie dag weer flipper.
(wat niet wil zeggen dat ik een horloge boven de
2000 per definitie niét zou flipperen)
Nou ik koop gewoon wat ik mooi vind, ik ga
niet
al
s doe hebben ik wil een horloge van 3000 euro
oid,
+1
wat wel gek is, maar een horloge rond de 1000
zou
ik nog 2dehands kopen (nieuwe of 2dehandsprijs
rond de 1000 euro), maar een horloge +2000 zou
ik
dan liever nieuw kopen. straffer nog, een
horloge
rond de 1000 euro zou ik liever 2dehands kopen
omdat het me erg waarschijnlijk lijkt dat ik
die
op een goeie dag weer flipper.
(wat niet wil zeggen dat ik een horloge boven
de
2000 per definitie niét zou flipperen)
Zoals door velen hierboven aangegeven het gaat niet om de prijs. Je moet kopen waar jij een ‘wauw’ gevoel bij hebt. Voordat ik mijn eerste ‘echte’ horloge aanschafte had ik dat ook bij sommige horloges van modemerken in de prijsklasse van 100 tot 150 euro. Toen was ik overigens nog geen lid van het forum, heb sindsdien geen modeklokjes meer gekocht!
Heel simpel volgens mij: vaststellen wat je echt het allerliefst wilt hebben en daarvoor doorsparen. En in de tussentijd kijken waar je je droomhorloge het voordeligst kunt bemachtigen, nieuw of gebruikt. Het kan zomaar gebeuren dat het eerder binnen handbereik is dan je denkt…
En vooral: ga het horloge ‘in het echt’ bekijken. Dan weet je pas zeker of het wat voor je is: hoe het oogt, hoe het om je pols zit. Foto’s bekijken alleen is niet genoeg!
Ik zou zeggen hoe erg is de jeuk en hoeveel liever heb je 1 vd 2,5k horloges? Ideaal als je er amper/geen verlies op maakt met n populair model als de LLD en sprongetjes omhoog kunt maken. Maar als de jeuk niet erg is zou ik lekker doorsparen. Maar ja, ik ben geen fanatieke flipperaar. Als ik een horloge leuk vind, hou ik em liever in de verzameling. Aan de andere kan, als je het niet erg vind om em weg te doen en/of een beetje verlies te nemen, is er ook niks mis mee met een tussenstop in de vorm van een Hydroconquest, Aquaracer of Sinn (welke als ik vragen mag?).
Er zijn zoveel wegen die naar Rome leiden. En wie weet kom je idd een dorpje tegen waar je niet meer uit wilt vertrekken.
Ligt er aan wat je einddoel is.
Is dat een Rolex? Dan gewoon door sparen.
En vooral nieuw kopen.
Scheelt een hoop verliesgevend geschuifel
met ‘net niet horloges’ tussen door.
Ligt er aan wat je einddoel is.
Is dat een Rolex? Dan gewoon door sparen.
En vooral nieuw kopen.
Scheelt een hoop verliesgevend geschuifel
met ‘net niet horloges’ tussen door.
Grt.
imho ligt het er maar net aan waarmee rondschuift. Ik vermoed dat als je van een aantal occasion populaire modellen stapjes omhoog doet, het niet een hoop verlies hoeft te zijn. Van een skx007 naar een visodate naar een legend diver naar een moonwatch naar een submariner bijvoorbeeld. Daartussen zouden ook best nog een SMP en/of PO kunnen passen.
De prijs is niet zaligmakend. Het gaat erom of je er een goed gevoel bij krijgt en vrolijk wordt bij het dragen van het horloge.
En dat heb ik ook bij de supermooie Oris horloges.
Al denk ik persoonlijk wel dat je voor 2500 Euro een nog beter horloge koopt die niet onder doet voor veel duurdere horloges. Hierbij denk ik bijvoorbeeld aan een Omega Seamaster.