Dilemma (of wel: luxe probleem)

Al tijden ben ik aan het kijken naar de volgende ‘nieuwe’ aankoop. Elke keer zie ik weer iets nieuws wat ik leuk vind. Momenteel twijfel ik tussen:

De Doxa’s omdat er ooit nog een keer een Doxa moet komen. De Farer omdat het redelijk uniek is en je het weinig ziet. De CWC vanwege de historie. Ow, en met een schuin oog kijk ik ook naar een Zodiac Seawolf uit de jaren '70.

Heel uiteenlopende horloges. Wat de keuze moeilijk maakt. Graag jullie mening. En, om het allemaal nog wat moeilijker te maken graag ook nog wat extra suggesties (max €2000).

1 like

Allemaal tof! Behalve de Aware 2. Dat is nie mijn kleur nie. Farer oogt fris en origineel. De CWC heb ik een zwak voor (heb zelf een G10 uit '89).

Succes met de keuze!

3 likes

Geen van drieën zou op mijn lijstje staan.
Dus koop die ene die jezelf het mooiste / gaafste / bijzonderste vindt.

Wat zijn de + en - per horloge?

2 likes

Zo’n CWC kost bij lange na geen 2000 euro. Dus als je die nou eerst koopt en je dan focust op de volgende aankoop?

@anon50762135EV heeft recent nog een mint exemplaar aan @Klokkengek verkocht, misschien wil die hem wel kwijt.

Ik heb hem zelf ook omgehad, was echt in nieuwstaat…toen tenminste… we weten niet wat Harry er in 2 maanden mee uit heeft gespookt :roll_eyes: :smile:

5 likes

Als @Klokkengek hem kwijt wil, dan houd ik mij zeker aanbevolen.

2 likes

Nou…vrij snel nadat hij het horloge van @anon50762135EV heeft ontvangen kreeg @Klokkengek de griep…misschien is het daar al mis gegaan? :rofl::joy:

4 likes

Haha oh ja, dat komt misschien nog wel omdat ik er aan hebt gelikt toen Ide me aankeek.

5 likes

Hahaha… jakkibah… :stuck_out_tongue_closed_eyes::rofl:

3 likes

Zoiets als deze re issue Aquadive model 77?

$1550.-

Hahaha… dat wil je écht niet weten… écht niet…:stuck_out_tongue_winking_eye::joy::joy::joy:

Maar hij is helaas niet te koop. Het is een van mijn geliefde horloges en echt heerlijk om te dragen. Als veteraan kan ik mij er ook goed een gevoel bij voorstellen, dus de kans dat ie eruit gaat is minimaal. :sunglasses::ok_hand:

Goede nieuws is, dat hij gewoon nog nieuw te koop is en niet voor 2000, maar voor ongeveer 500 euro, op de website van CWC zelf. Dat zou ik @Clem dan ook aanraden, want het is een heel fijn horloge. Een aanrader! :slightly_smiling_face:

Mevrouw Klokkengek roept… mijn warme grog staat klaar…:blush: Best fijn, zo’n griepje af en toe…

3 likes

Beterschap verder! :+1::face_with_head_bandage:

1 like

Dank je Nils!:blush: en jij werkze :+1:

1 like

Bedankt…nu vrij…nachtje HF doorlezen en filmpie kijken :+1::yum: …De rust :+1::slightly_smiling_face:

1 like

Geniet ervan kerel!:+1::slight_smile:

1 like

Bedankt :+1::blush:

1 like

Doxa zou mijn eerste keuze zijn, historisch gezien en een mooie duiker.

De Farer zou mijn tweede keus zijn.

Good luck!

De Doxa! Over historie gesproken :ok_hand: Het turquoise is wel een erg specifieke kleur die volgens mij niet heel gemakkelijk combineert met kleding en evt bandjes. Bovendien teveel tekeningen op die plaat. Ik zou dus gaan voor de Carribbean.

CWC ook mooi en eerlijke prijs. Wat gemakkelijker te dragen bij smart casual e.d.

Als je historie belangrijk vindt, zou ik geen Farer kopen. Het argument dat je deze weinig ziet geldt ook voor de Doxa. Bovendien is een draaibezel veel handiger in het gebruik dan zo’n interne variant.

Succes!

Van dit rijtje de eerste Doxa. Maar hoe gaat het met levering bij Doxa?

Helaas heb ik geen binding met de genoemde suggesties. Kijk er een week niet naar en bepaal dan welke je het meest doet en koop die.

1 like

Faber vind ik het mooist, alleen niet met die band