Dilemma: Omega Seamaster Racing Americas Cup of Breitling Chrono Avenger M1

Na lang rondgekeken te hebben heb ik mijn keuze voor aanschaf van een nieuw horloge gereduceerd tot 2 (in mijn ogen) prachtige horloges.
De Omega Seamaster Racing Americas Cup (met de 5 rood/blauwe bolletjes) is een mooi 44mm stalen horloge
De Breitling Chrono Avenger M1 is eveneens 44 mm en heeft ook een functie voor de zogenaamde regatta start.
Er zit echter wel verschil in beide horloges. Zo is de Breitling van titanium en is de Omega standaad in stalen uitvoering. De Breitling is quartz, terwijl de Omega meer mechanisch is (althans dat heb ik begrepen).

Wie kan echter uit eigen ervaring meer over beide horloges vertellen ?

Breitling:

Omega:

Ik neem aan dat je zeiler bent, anders zijn de “5 rood/blauwe bolletjes” en ragatta start vrij nutteloze toevoegingen :smiley:
Over de horloges, ik vind de Breitling stukken mooier maar er zit idd een quartz uurwerk in. En dan kan ik je eigenlijk alleen maar aanraden voor de Omega te gaan. Waarom? Omdat quartz veel preciezer is, veel minder snel storingen zal hebben en veel minder onderhoud vergt. Zul je denken, wat is het nadeel? Een quartzuurwerk leeft niet, een mechanish uurwerk wel.
Imho natuurlijk.

Behalve dat ikzelf 2 mechanische Breitlings bezit,kan ik over dit model weinig zeggen, behalve dat het een zeer nauwkeurig Quartz uurwerk heeft, en dat ik 'm stukken mooier vind als die Omega.
dat datum venstertje bij de Breitling lijkt mij ook wel handig,
Succes met je Keuze,
Groet, André

@henrik: nee ik zeil niet, maar het geeft het horloge iets meer ‘karakter’ (niet degene die het draagt)
@anon45416343NA: datum venster vind ik zelf ook heel handig, maar als deze er niet opzit, zal het na enige gewenning ook niet zo’n probleem zijn.

Volgende week ga ik eens en bezoek brengen aan een juwelier die beide merken verkoopt, zodat ik ze direct kan vergelijken. Is titanium niet erg dof, of is het verschil met staal maar heel klein. (Nee ik ben geen ekster, maar ik vindt iets glimmend toch mooier).
En wie kan wat zeggen over de diameter van de wijzerplaat, is deze bij beide horloges even groot?

ik vind de Breitling mooier, dit is tenminste niet zo’n Breitling die die eigelijk hoort bij de eigenaar van een toko waar vrouwen verhuurd worden, dit is een mooi Breitling,…,tsja en dan die Omega, een mechanisch horloge, ook erg mooi.
Als het uurwerk je niet boeit zou ik voor de Breitling gaan. En anders voor de Omega.

Wbt dat titanium: dat kan ook glimmend zijn hoor. Veel titanium spullen hebben een beetje dof, grijzig “verfje” omdat mensen nu eenmaal denken dat dat de kleur en het aspect van het metaal zijn. Ik heb een titanium Tissot, en delen daarvan zijn wel degelijk glimmend, hooggepolijst.

De Breitling vind ik véél mooier dan de Omega. Qua uurwerk, tja het is quartz. Ik heb een Omega Seamaster 300 professional met een quartz uurwerk. Helemaal top. Eindelijk eens een horloge dat écht gelijk loopt :slight_smile:
Maar een mechanisch uurwerk heeft meer ‘ziel’.
Ik heb ook een Avenger Seawolf met mechanisch uurwerk. Realiseer je dat een Avenger een regelrechte manchetkiller is. Het is een hoog horloge met op de bezel best wel rechte hoekjes er aan. Je moet dus wat ruime manchetten aan je overhemden cq truien hebben, anders past-ie er niet niet erg lekker onder.