Het uurwerk van een van mijn horloges heeft het helaas begeven.
Heel vervelend, maar op zich geen probleem gezien het feit dat ik er nog garantie op heb. Na overleg met de fabrikant, kan ik het horloge opsturen.
Maar… De fabrikant zit in Amerika.
Wat zijn jullie ervaringen met het versturen van een horloge naar Amerika en het retour ontvangen.
Welke koerier kan ik het beste gebruiken? De kosten voor het versturen variëren tussen de €30,00 (TNT) en €100,00 (UPS). Dit is nogal een fors verschil. Zeker gezien de waarde van het horloge (circa €200,00) is UPS zoveel beter/betrouwbaarder?
Op het pakket moet je een formulier van de douane plakken waarop je moet invullen wat er in zit. Is het verstandig om in te vullen dat er een horloge in zit?
Uiteindelijk komt het horloge ook weer retour. Wat is de kans dat de douane het als een nieuwe import ziet en belasting gaat heffen? En wat is de beste manier op dit te voorkomen.
Als je er even over nadenkt, kan er van alles mis gaan. Is het niet gewoon praktischer om het horloge maar naar een horlogemaker in NL te brengen. Ik moet de kosten dan wel zelf betalen, maar het scheelt een hoop gedoe.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Alvast bedankt,
Ik heb geen idee wat er mis mee is natuurlijk en wat dat zou gaan kosten… Maar ik ben meer van het gemak…
Opsturen kost geld, met eventuele extra onvoorziene kosten en voornamelijk alle (emotionele) ellende van het wachten en hopen op de goede uitkomst.
Terwijl aan de andere kant hier in Nederland genoeg “goede” horlogemakers zijn waar je waarschijnlijk net zoveel geld kwijt zou kunnen zijn alleen minus de ellende…
Moet je het retour niet betalen? Ik zou het horloge hier naar de horlogemaker brengen of ,als de kosten te hoog oplopen, als verloren beschouwen… Wat is er eigenlijk mis mee? Misschien hebben de kenners hier dan een indicatie van de kosten van reparatie?
Er zijn hier toch ook dealers van Seagull? Als het internationale garantie heeft, zou de dealer misschien wat aan administratie/verwerkingskosten rekenen, maar ben je wellicht goedkoper uit en geen gedoe met douane enzo.
Anders vind ik de tip van Windhund ook een goeie. Eerst voorleggen, misschien gaan ze ook akkoord met een vergoeding voor herstel.
De Dragon King met een Sea-Gull automatic movement ST2130
Het horloge is te mooi om af te schrijven.
Volgens de Website is er geen vertegenwoordiging in Nederland of Europa. Het plan is om hier in het najaar van 2012 mee te beginnen. Ze lopen dus iets achter op de planning
Ik ga in ieder geval contact opnemen met de leverancier om te kijken of we iets kunnen afspreken over de mogelijkheid om het horloge in NL te laten repareren.
Mochten jullie nog suggesties hebben, dan hou ik me natuurlijk aanbevolen.
Het uurwerk van een van mijn horloges heeft het
helaas begeven.
Heel vervelend, maar op zich geen probleem gezien
het feit dat ik er nog garantie op heb. Na overleg
met de fabrikant, kan ik het horloge opsturen.
Maar… De fabrikant zit in Amerika.
Wat zijn jullie ervaringen met het versturen van
een horloge naar Amerika en het retour ontvangen.
Welke koerier kan ik het beste gebruiken? De
kosten voor het versturen variëren tussen de
€30,00 (TNT) en €100,00 (UPS). Dit is nogal een
fors verschil. Zeker gezien de waarde van het
horloge (circa €200,00) is UPS zoveel
beter/betrouwbaarder?
Op het pakket moet je een formulier van de douane
plakken waarop je moet invullen wat er in zit. Is
het verstandig om in te vullen dat er een horloge
in zit?
Uiteindelijk komt het horloge ook weer retour. Wat
is de kans dat de douane het als een nieuwe import
ziet en belasting gaat heffen? En wat is de beste
manier op dit te voorkomen.
Als je er even over nadenkt, kan er van alles mis
gaan. Is het niet gewoon praktischer om het
horloge maar naar een horlogemaker in NL te
brengen. Ik moet de kosten dan wel zelf betalen,
maar het scheelt een hoop gedoe.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Alvast bedankt,
Wat betreft UPS: ja dit is een stuk sneller, betrouwbaarder en fijner. Eigenlijk moet je kijken of je toevallig iemand kent met een bedrijf die een contract heeft met UPS, want dat kan al snel 50%+ besparen.
Alternatieve optie zou zijn om een los uurwerk te kopen. Is een ETA2824 kopie meen ik, dus daar moet wel iets mee te doen zijn.
als je weet wel kaliber er in zit… dan is een nieuwe bestellen denk ik de makkelijkste optie… dan is het niet meer dan de wijzers en wijzerplaat overzetten, en de boel weer inkasten… dat kan elke horlogemaker
Ik was zeker niet van plan om het af te schrijven, daar is hij veeeels te mooi voor.
Ik heb contact gehad met Kevin en heb geen enkele twijfel over zijn service.
Ik maak me meer zorgen over het feit dat het horloge niet aankomt. Ik zou het bijzonder vervelend vinden om het kwijt te raken. Vandaar dat ik eigenlijk de voorkeur heb om hem wat dichter bij huis te laten maken.
Mogelijk kan dit je verder helpen?
Seagull
Wrist Watch Online Boutiques Hotline + 86 13951767213
seagullwatches (a) 163.com
Community
SEAGULL WATCH WARRANTY & REPAIR SERVICE
WARRANTY & REPAIR
International Two Year Limited Warranty
The Sea-Gull Manufacture Warranty is good for two (2) years from the date of purchase and covers watches purchased from seagullwatches.com in the People’s Republic of China. The warranty covers the movements of the watch only. However, the warranty is limited and does not cover any damage to parts not used in the movement of the watch, including, without limitation, watch bracelets, straps, crystals, finish, crowns/stems and cases.
For repair address and more infomation, please send email to seagullwatches (a) 163.com.