Dilemma: Restaureren, of modden

Ik heb hier een Seiko Business weekdater (6206-8100) liggen, met flinke schade aan de wijzerplaat. De techniek lijkt me nog goed, en van de kast is zeker nog wat te maken, alleen de bevel heeft betere dagen gezien. Maar dat is wel op te lossen. Maar ja, kom maar eens aan een andere wijzerplaat voor dit horloge…

Dus zit ik met een dilemma. Ik zou het horloge kunnen gebruiken voor onderdelen, maar dat vind ik ook weer zonde.
Optie zou kunnen zijn om de wijzerplaat opnieuw te (laten) beschilderen en het horloge een geheel nieuwe look geven. Maar het is een oud horloge, dan moet je weer voorzichtig zijn, met wat je doet. Nu is het horloge zilver, ik zou dan voor vergulden kunnen gaan, zwarte wijzerplaat en goudkleurige indices en wijzers. Of ik laat het zilver, maar probeer dan de wijzerplaat weer verregaand origineel te krijgen…

Dat ik het horloge dan nooit meer als origineel kan verkopen, dat is me wel duidelijk. En ook, dat dit horloge die investering het geld niet waard is, dat snap ik ook. Maar ik vind het gewoon zo zonde, om een horloge, dat verder nog goed is, alleen nog maar voor de onderdelen te gebruiken.

Wat denken jullie ervan?

1 like

Restauratie…modden van dit model wordt niks…is het model niet voor.

modden misschien in de zin van :point_down:

Iets anders zou ik er niet aan doen.

Perfecte service geven en genieten van je resultaat.

1 like

Op eBay een nieuwe plaat scoren en restaureren.

:point_up:t2: dit dus. En vervolgens op je gemak op.zoek.naar een nette dial. Die komt vanzelf een keertje langs.

De oplossing heeft zich op een andere manier aangediend. Dit horloge zal toch als onderdelendrager gedegradeerd worden. Ik heb een aanbieding gekregen voor een andere weekdater met defect uurwerk. Daar is verder ook nog wel het nodige werk aan, maar dat zou het horloge wel origineel houden (zelfde uurwerk). Maar daar is de prijs dan ook wel naar. Het zal goedkoper zijn, dan een nieuwe wijzerplaat alleen…