Vintage stijl zelf bedrukte wijzerplaten

Hoe lang doe je dit al en waar was je al die tijd, als ik alle reacties zo lees?

Edit: leuk topic dit!

2 likes

Ik doe dit nu ongeveer twee jaar. Ik was vooral actief op Watchuseek, daar kun je me al vanaf het begin hiervan terug zien in het Brotherhood of Submariner Homage deel (inmiddels 43e editie)

Het logo wat je dan ook ziet op veel van mijn platen is van deze hechte groep broeders van deze orde.

11 likes

Ik wil als stille volger van dit draadje even melden dat ik dit bijzonder leuk vind. Blijf ze posten die creaties!

3 likes

en ik denk dat er Heel veel stille genieters zijn zoals ook ik die denken yesss een topic waarin construcitieve nieuwe posts de leden wat nieuws laten zien:):slight_smile: erg leuk!! dank voor het delen van je voortgang:)

5 likes

Hah, geweldig jongens, hoe jullie dan toch uit jullie stulp kruipen! Ik zeg ook altijd maar, wees niet te stil! :innocent:

8 likes

Supertof om te zien dit! Ik zie graag een filmpje (versneld of timelapse ofzo) van het proces, lijkt me super interessant!

1 like

Voilá

10 likes

Hij maakt wel een paar fundamentele fouten, maar het is in groffe lijnen het idee…

1 like

Cool!! Dit topic ga ik eens volgen!! Ooit twee setjes kasten, uurwerk, wijzers en platen bij elkaar uitgezocht maar nooit van gekomen om in elkaar te zetten. Blijkt na een jaar of wat dat de maat van de wijzerplaat ook niet passend is voor de kast. Onmogelijk om te vinden… … dus… de vraag is… custom diameters en designs ook mogelijk??? :grin::+1:t2:

2 likes

Bij mij staat dit topic ook op volgen. Super!
Had ooit eens een schets gemaakt voor een eigen wijzerplaat. Zal eens een keer gaan zoeken!

2 likes

Ja man, zien we te weinig in deze hobby, geniaal!! :joy:

1 like

Haast alles is wel mogelijk, one way or another…

2 likes

Nieuwe trend misschien - Wijzerplaat met " als u dit kunt lezen bent u mij te dichtbij" :thinking:

2 likes

Tudor style subje, 'k had vandaag de blues…

11 likes

Ziet er strak uit hoor.
Broflake :sweat_smile:

1 like

15 likes

Zo, even een proefduk gemaakt. Moet nog lume op hoor… Is een RVS plaat, met de hand geknipt en geboord, en met de hand gesunburst.

24 likes

Met de hand een sunburst? Hoe die je dat dan?

Ik krijg steeds meer bewondering voor al die technieken die je beheerst en tentoon stelt.

3 likes

Als ik moet gokken, dan is het borstelen vanuit of naar het centrum van de wijzerplaat.

1 like

Een oude schroevendraaier in de bankschroef, punt omhoog, schuurpapiertje dubbel vouwen en langs het hart, langs dat schroevendraaiertje halen en tegelijk langzaam de plaat roteren met een vinger. Simpel…

9 likes