Vintage stijl zelf bedrukte wijzerplaten

:star_struck: Geweldig en misschien is zo iets :nerd_face: voor een van mijn dromen :sleeping: om de wijzerplaat te laten maken voor een IWC cal. 972 en Minerva cal. 17/23 met een Parnis cast :partying_face:
Het is indrukwekkend wat je doet, chapeau :tophat:
Groeten Iwan :motorcycle:
CHAPEAU

2 likes

Lijkt me een gaaf projectje!

1 like

Net nog even wat rondjes geknipt uit 316 RVS plaat, 0,4mm in 29mm en 31,8mm



Dat is echt een erg handig ding die Swanstrom, had ik bij Rio Grande vandaan in de VS. Kost wat, maar dan heb je ook wat… Moet alleen nog eens hun centreerponsen kopen die er bij horen, het hart opzoeken is nu altijd nog wel ietwat lastig.

7 likes

Met een passer moet dit toch een koud kunstje zijn.

1 like

Ja, dat is het probleem niet, het gaat er om dat ik het moet boren, dus moet echt netjes geponst en het kijkt heel nauw dit. Die pons machine kun je een soort centreer doornen bij kopen die je gewoon voordat je de snijpons er in doet er in kan laten vallen en dan zit er gelijk een klein deukje in het hart.

https://www.riogrande.com/product/center-positioning-metric-die-set-for-swanstrom-metric-disc-cutter/112596

2 likes

Links van het middenrif prikken toch?

3 likes

Stelt nou niemand de vraag wat zo’n wijzerplaat zou moeten kosten?
:wink:

Kruis erop en daar het midden van

Dat is leuk als je er eentje doet… Ik denk dat ik die zes tientjes wel wil uitgeven voor het gemak dat ik er van heb met die centreer ponsen set. Hoort immers bij het gereedschap…

2 likes

Alleen plaatje printen, materiaal en lumen vraag ik meestal vijf tientjes voor. Het is toch een hoop werk bij mekaar. Uiteraard zitten daar geen ontwerpkosten bij, want dat kan ook enige uren kosten.

4 likes

Dat valt nog allesinds mee

En als mensen een eigen ontwerp aanreiken?

1 like

En hoe moet dat worden aangeleverd? Want je had het ook over meerdere lagen… Ik wil best iets in meerdere lagen aanleveren, maar dan moet ik ook weten hoe dat dan gaat. :slight_smile:

1 like

Dit zijn de lagen van de GS

7 likes

Des te beter. Die prijs is daarop gebaseerd eigenlijk, op of een ontwerp wat ik al heb, of iets aangeleverd. Applied indices kan ook iets duurder worden, hangt er vanaf hoe ze zitten en hoe vast de lume zit etc. Sommige lume is ook duurder, zoals originele bgw9 van tritec.

Ik baseer de prijs eigenlijk vooral op de uren, puur om uit de onkosten te zijn. Als de uren dus erg gaan afwijken dan kan het een meerprijs opleveren.

4 likes

Dus zolang ik een wijzerplaat met 12 uren erop wil veranderd er niet zoveel aan de prijs? :thinking: :stuck_out_tongue:

4 likes

Ja, als ik het ontwerp kies mij best! :crazy_face:

1 like

Kijk , dit is wat we nodig hebben in deze tijden :wink: kan ik ooit eens een balletje opwerpen in de toekomst v een dergelijke bestelling?.. :blush: erg creatief! bless, Vintages!

1 like

Leuk, kan je ook iets bijdrukken op een bestaande wijzerplaat?

1 like

Ziet er allemaal super tof uit! Bijzondere skills heb je en leuk dat je de foto’s van de vruchten ervan deelt hier :slight_smile:

2 likes

Zeker!